24 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Începând de luni, 9 mai, călătorim doar cu Transurb!
Începând de luni, 9 mai, călătorim doar cu Transurb!

Deşi primarul Marius Stan a declarat în repetate rânduri că transportatorii privaţi ar putea să-şi desfăşoare activitatea şi după data de 9 mai (când le expiră contractele cu Primăria), urmând ca SC Transurb să poată să le subcontracteze anumite trasee (mai scurte sau mai nerentabile pentru autobuze maxi, de 100 de locuri), acum edilul a declarat clar că “după data de 9 mai vor fi zero maxi-taxi în oraş. Toată activitatea de transport de persoane va fi desfăşurată de SC Transurb ca urmare a faptului că societatea şi-a asumat acest lucru. A dispărut ideea subscontractării pentru că, din asumarea făcută de Transurb, rezultă că pot să asigure în totalitatea transportul. Este, dacă vreţi, şi o impunere pe care BERD a făcut-o când ne-a dat grantul”.
Reamintim că licenţele de transport călători în municipiul Galaţi pentru transportatorii privaţi au expirat încă din luna mai a anului trecut, moment în care aceştia au protestat vehement când au aflat că municipalitatea nu mai este de acord cu încheierea unor noi contracte. Totuşi, într-un act de clemenţă, Consiliul Local a prelungit cu un an licenţele, cu condiţia ca după data de 9 mai 2016, când acestea expiră, să nu se mai încheie altele noi. În aceste condiţii, de luni, 9 mai, transportul public de călători din oraş se va desfăşura doar cu SC Transurb.

Avertisment din partea primarului pentru Transurb

Având în vedere că, totuşi, vorbim de un monopol, primarul Marius Stan a ţinut să lanseze un avertisment către Transurb, mai ales că “tot am spus că până la alegeri o să avem o grevă în oraş... că motive nu sunt, dar se pot găsi repede...”. Potrivit primarului, dacă timp de două luni SC Transurb nu va demonstra că poate să asigure servicii de calitate în privinţa transportului de călători, administraţia locală are posibilitatea legală de a apela din nou la transportatorii privaţi cu microbuze. În acest context, Marius Stan a invocat “Directiva Europeană nr. 1370, unde există un paragraf care spune că, în situaţia unei perturbări a serviciului sau în cazul riscului iminent de producere a unei asemenea perturbări, măsurile de urgenţă respective pot lua forma unei atribuiri directe sau a unui acord formal de prelungire a unui contract de servicii publice sau unei cerinţe de respectare a anumitor obligaţii de serviciu public. Adică putem, în situaţie de urgenţă, prin atribuire directă, să apelăm la orice privat care poate completa lipsa de servicii a Transurb. Este o punere în temă, nu o ameninţare. Transurb trebuie să înţeleagă că nu sunt stăpânii inelelor, avem mijloace de a interveni în mod rapid pentru a reglementa disfuncţionalităţile”.
Marius Stan a adăugat că a fost informat de SC Transurb că societatea va suplini lipsa celor 170 de microbuze care au acum licenţă cu 145 de autobuze, 13 troleibuze şi 52 de tramvaie. În prezent, Transurb are pe trasee 56 de autobuze şi troleibuze şi 24 de tramvaie, iar după 9 mai societatea va avea 108 autobuze şi troleibuze şi 35 de tramvaie. “La această oră, capacitatea totală de transport, la oră de vârf, este de 8.100 de persoane pe oră – atâtea persoane se pot urca, simultan, în mijloacele de transport în comun – iar după 9 mai, cu mijloacele de transport suplimentate ale Transurb, capacitatea de transport va fi de 9.720 de persoane. Deci, teoretic, nu ar trebui să fie probleme, însă ştiu că mereu există diferenţe dintre ce e pe hârtie şi ce e în realitate”, a mai precizat Marius Stan. Acesta a adăugat că, până la finele anului, Transurb urmează să achiziţioneze 14 troleibuze şi, “dacă situaţia o va impune”, se vor mai achiziţiona alte 20 de autobuze second-hand.


Articole înrudite