În urmă cu 20 de ani, România a pierdut o valoare inestimabilă prin exportarea definitivă a yachtului "Libertatea", nava simbol a Galaţiului. Yachtul, clasat în categoria Tezaur a patrimoniului cultural naţional mobil în anul 1998, a aparţinut casei regale române fiind cumpărat de guvernul Tătărăscu în 1937, în prezent navigând sub numele "Nahlin" (foto), o denumire de origine indiană nord-americană care înseamna "iute de picior". La data clasării, nava se afla în proprietatea societăţii comerciale Regal S.A. din Galaţi, care în urma unei licitaţii publice a vândut-o firmei Edmiston&Company Ltd. din Marea Britanie, firmă care a solicitat Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor eliberarea avizului de export temporar în vederea restaurării navei, la Şantierul Naval Even Port Royal din Marea Britanie, locul unde a fost construită iniţial "Libertatea". Astfel, a fost aprobată părăsirea teritoriului naţional al României a navei pentru perioada 19 septembrie 1999 - 25 august 2000.
Ulterior au fost făcute mai multe solicitări de prelungire a exportului temporar care au şi fost aprobate pentru perioada august 2000 - septembrie 2002. După ultima solicitare, nu au mai fost înregistrate alte solicitări de prelungire a exportului. În anul 2002, Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor a hotărât trecerea navei "Libertatea" din categoria juridică Tezaur în categoria juridică Fond, la solicitarea lui Nicholas Edmiston, preşedintele firmei Edmiston&Company Ltd., astfel nava a putut fi exportată definitiv.
Preşedintele de onoare al Asociaţiei ”Galaţi, oraşul meu”, Bogdan-Radu Brînzan, a solicitat ministrului Culturii şi Identităţii Naţionale, Valer-Daniel Breaz, informaţii referitoare la posibilitatea recuperării navei "Libertatea" de către ţara noastră. "Nava era un simbol al oraşului Galaţi, îi simţim şi după două decenii lipsa şi nimic nu va umple vreodată golul lăsat. Domnule ministru, credeţi că statul român ar putea recupera această navă ce ne-a aparţinut, ministerul pe care îl conduceţi ar putea începe demersurile juridice de recuperare a navei?", se arată în solicitarea lui Bogdan-Radu Brînzan.
Răspunsul ministrului Culturii şi Identităţii Naţionale nu este unul îmbucurător, precizând că: "Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural permitea, la momentul respectiv, exportul definitiv al bunurilor cultural mobile clasate în fond, aflate în proprietatea persoanelor juridice de drept privat. (...) Ca urmare a trecerii vasului Libertatea în categoria Fond şi a aprobării exportului definitiv al vasului în Marea Britanie, orice litigiu între Ministerul Culturii şi Cultelor / Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor şi proprietar a fost definitiv închis."
Cu alte cuvinte, nava nu se va mai întoarce niciodată în proprietatea statului român, rămânând astfel, un simbol pierdut al Galaţiului.