16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Nicolae Ciucă: În decembrie vom avea podul de la Brăila în circulaţie
Nicolae Ciucă: În decembrie vom avea podul de la Brăila în circulaţie

Aflat astăzi, vineri, 15 aprilie 2022, la Brăila, premierul României, Nicolae Ciucă, a fost impresionat de podul suspendat ce se ridică peste Dunăre, între Brăila şi Tulcea, şi susţine că Guvernul va face tot posibilul pentru ca lucrurile să se desfăşoare normal. În contract, podul trebuia să fie gata în 2023, dar constructorii au anunţat că va fi gata mai devreme, în decembrie 2022, aşa cum a afirmat şi Nicolae Ciucă.

Însă, o afirmaţie a premierului a pus pe gânduri pe toată lumea. Nimeni nu înţelege la ce s-a referit Nicolae Ciucă când a spus că proiectul trebuia predat anul trecut. Nu se putea referi nici la faza de proiectare, aceasta fiind închisă în 2018, şi nici la data de predare a podului din contract, care este 2023. „Este evident că deşi ne aflăm în întârziere, proiectul trebuia predat anul trecut în decembrie, avem garanţii în acest moment de la constructori şi beneficiari că se vor întreprinde toate demersurile şi se vor executa lucrările, astfel încât în luna decembrie anul acesta podul să poată fi dat în circulaţie. Ca atare, în decembrie vom avea acest pod în circulaţie”, a precizat Nicolae Ciucă.

Reprezentanţii constructorului au explicat că au o întârziere de 2-3 săptămâni din cauza vântului, care a întârziat ridicarea în ritmul alert al palierelor. Cât despre întârzierea invocată de premier, aceştia cred că nu se referea la pod, acesta trebuind să fie predat în fapt în 2023, ci la lucrări conexe pe care nu le realizează consorţiul care ridică podul. „Întârzierea despre care primul ministru a discutat este o chestiune care nu ne priveşte pe noi în mod direct. A fost probabil o chestie legată şi de relocarea de utilităţi. Termenul final era 2023. Întârzierea este în curs de recuperare. După cum vedeţi, ne afectează şi vremea, în ultima perioadă a bătut vântul foarte rău şi ne-a încurcat ridicarea porţiunilor de tablier pe a căror ridicare trebuie să o stopăm controlat. Putem vorbi de două, maxim trei săptămâni întârziere, care va fi recuperată”, a precizat Viorel Eşanu, responsabil monitorizare lucrări.

În plus, deşi într-adevăr este cea mai importantă investiţie în infrastructură din România din ultimii ani şi se va numără printre primele 5 poduri din Europa, totuşi, podul suspendat de la Brăila nu va fi singurul pod suspendat din ţară, mai există unul la Agigea. „România face un pas înainte în ceea ce priveşte construcţia de poduri suspendate. Practic este singurul pod suspendat pe teritoriul ţării noastre. Noi avem datoria să putem să asigurăm finanţarea dumnealor să dezvolte lucrările, să înveţe”, a mai spus Nicolae Ciucă.

Podul suspendat peste Dunăre, ce va lega zona Brăila-Galaţi de Tulcea şi face legătură între Moldova, Muntenia şi Dobrogea, este cea mai mare investiţie în infrastructură din ultimii 30 de ani. Cu un cost ce se va ridica la circa 500 de milioane de euro, podul, care este construit de o asociere de firme italiene şi japoneze, se va număra printre primele 5 poduri din Europa, având ca deschidere centrală 1.120 de metri.


Articole înrudite