Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a vizitat vineri, 05 aprilie 2019, șantierul de pe malul Dunării, în apropiere de Brăila, unde se va afla unul dintre pilonii podului suspendat. "Această investiție va fi finalizată, în ciuda piedicilor care ne sunt puse atât din exterior cât și din interior", a subliniat ministrul. El a explicat în cadrul unei conferințe de presă că sursa de finanțare a acestei invesții este încă incertă deoarece membrii Comisiei Europene consideră momentan această investiție inutilă neavând în opinia lor "încărcarea necesară" adică traficul necesar.
Vizitând șantierul de la Brăila, ministrul a fost mulțumit deocamdată de stadiul lucrărilor. "Mobilizarea este satisfăcătoare, bineînțeles că se poate și mai bine, dar m-au asigurat cei de la firma care prestează lucrările că se vor mobiliza mult mai intens. Bineînțeles, o să mă vedeți și pe mine pe șantier ca să văd că își țin promisiunea. Trebuie să lăsăm campania electorală la o parte și să ţinem finanțarea europeană așa cum trebuie. Ea se va obține eu sunt convins", a spus ministrul Răzvan Cuc, aflat în vizită pe șantierul podului suspendat peste Dunărea.
Deja se vede că au început lucrările la cea mai mare investiție în infrastructură din ultimii 27 de ani, podul suspendat peste Dunărea Brăila - Tulcea, care are un cost ce se va ridică la circa 500 de milioane de euro. Podul va fi construit peste Dunăre între localitățile Brăila și Galați și va lega Moldova și Muntenia de Dobrogea. Construcția a fost câștigată de o asociere de firme din Italia şi Japonia şi se va numără printre primele 3 poduri din Europa . "Va fi cam cea mai înaltă construcție care s-a făcut vreodată în România. Suntem plătiți la zi, tot ce s-a facturat a fost în termen, nu avem nicio problemă cu finanțarea. Avem un termen contractual de trei ani, fiți siguri că îl vom respecta", a precizat Dragoș Burlan, diector tehnic șantier.
Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de altă, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.