16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Deblocarea situaţiei critice din portul Sulina, stabilită după o întâlnire la Galaţi
Deblocarea situaţiei critice din portul Sulina, stabilită după o întâlnire la Galaţi

Reprezentanţi ai autorităţilor navale şi portuare, fluviale şi maritime din România, Ucraina şi Republica Moldova s-au întrunit joi, 26 mai 2022, la sediul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos din Galaţi pentru a pune la punct un nou set de măsuri menit a fluidiza şi debloca traficul naval în zona Sulina.
S-a decis ca deblocarea situaţiei să se facă prin coordonarea la nivel de state, fiecare prin instituţiile fluviale şi maritime, şi nu la nivel de agenţi ai navelor.
Totodată, se va stabili exact ce destinaţie şi ce marfă are şi fiecare din cele 102 nave aflate acum în rada portului Sulina. Asta deoarece nu toate cele 102 nave sunt încărcate, unele doar aşteaptă oportunităţi de afaceri în zonă şi aglomerează circulaţia.
Capacitatea redusă de prelucrare portuară a porturile ucrainene dunărene, cu mult mai mică decât a altor porturi afectate de război, a făcut într-adevăr să apară probleme care duc la blocaje şi aglomeraţii.
Piloţii români care trebuie să conducă convoaiele de nave de la Sulina către porturile fluviale sunt suficienţi, e adevărat că fac faţă cu greu pentru că numărul de curse a crescut de 2 şi chiar 3 ori.
Reprezentanţii Ucrainei încearcă să îşi mărească acum capacitatea portuară de a primi marfă, dar şi de a se grăbi procedurile navale astfel încât să se fluidizeze traficul.
Afectată de război, Ucraina vrea să îşi crească capacitatea de a prelua marfă în porturile Ismail şi Reni, dar destul de greu, având în vedere că pe maritime operau 160 de milioane de tone de marfă din care doar 5 milioane prin porturile fluviale.
Republica Moldova colaborează şi dacă este posibil pune la dispoziţie şi micul port Giurgiuleşti pentru a prelua o parte din marfa care ar trebui să ajungă în portul ucrainean Reni.
Se speră ca măsurile adoptate şi verificările suplimentare ale agenţilor maritimi să rezolve criza de la Sulina şi să nu mai existe zvonuri false de lipsa de alimente sau apă pe navele aflate în radă.

Articole similare: Nou front de acostare la Sulina pentru navele maritime


Articole înrudite