28 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
CFR SA începe lucrările pe tronsonul feroviar Buzău - Făurei
CFR SA începe lucrările pe tronsonul feroviar Buzău - Făurei

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat că, miercuri, în prezenţa Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, au fost semnate două contracte de lucrări pentru creşterea vitezei de circulaţie între Buzău - Făurei (firul II), de la 30 de km/h la 120 km/h.

Valoarea celor două contracte, semnate între Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi, reprezentată de Sorin Mihăilescu, directorul Sucursalei, şi Asocierea WIEBE România SRL/SWIETELSKY Construcţii Feroviare SRL, reprezentată de Daniel Bîrsan, director Wiebe România SRL (liderul Asocierii), este de 41,7 mil. lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare se vor executa prin înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei în parametrii tehnici proiectaţi, pe segmentul feroviar Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei, km 129+016 - km 167+700 (firul II) şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră. Perioada de execuţie a lucrărilor este de maximum 180 de zile, de la emiterea Ordinului de începere.

În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău şi Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h şi vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiţii implementat şi derulat pe secţia de cale ferată Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului şi sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, dar şi la dezvoltarea relaţiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar şi o variantă rapidă şi sigură atât pentru traficul de călători, cât şi pentru cel de marfă“, menționează CFR SA.


Articole înrudite