Cei mai mulţi dintre români nu sunt dispuşi să facă vreo investiţie majoră în următoarele trei luni. Astfel, şapte din zece români apreciază următoarea perioadă ca fiind extrem de neprielnică pentru achiziţionarea unei case, iar 71,5% consideră că e perioadă total nepotrivită pentru achiziţionarea unei maşini, se arată într-un studiu realizat de Bucharest Forum.
Studiul arată că doar 12,1% dintre români şi-ar putea achiziţiona o casă în următoarele trei luni. În ceea ce priveşte achiziţia unei maşini, doar 7,9% dintre consumatori ar lua o asemenea decizie. Studiul mai arată că aceşti potenţiali cumpărători s-ar orienta către o maşină second-hand.
"Românii au devenit mai responsabili şi sunt mai reticenţi în a face o investiţie majoră, cum ar fi achiziţia unei locuinţe sau a unei maşini. Chiar şi atunci când consideră oportun să cumpere un automobil, poate fi observată aceeaşi tendinţă din ultimii ani, de orientare a deciziei către o maşină la mâna a doua”, a declarat Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
Situaţia stă însă altfel în ceea ce priveşte achiziţia bunurilor de larg consum pentru gospodărie. În acest caz, românii consideră în procent destul de ridicat (40,8%) că următoarele 3 luni ca o perioadă oportună cumpărăturilor. În topul preferinţelor consumatorilor sunt obiecte ca laptop (13, 9%), frigider (12, 2%) sau maşină de spălat (12, 6%).
Acelaşi studiu relevă şi o atitudine de reticenţă a consumatorilor în ceea ce priveşte intenţia de a pleca în vacanţă: doar 2 din 10 români au menţionat că îşi fac planuri în acest sens pentru următoarele trei luni, alegând destinaţii turistice din ţară. Mijlocul de transport ales în mod preponderant este automobilul personal.