Firele de oţel care se vor împleti şi vor forma cele două cabluri de ancoraj de la Podul suspendat peste Dunăre vor avea o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori, potrivit informaţiilor furnizate de Mădălin Drăghici, inginer responsabil cu realizarea lucrărilor pe şantierul podului.
Cablurile cu ajutorul cărora se va realiza suspendarea Podului peste Dunăre au o greutate de peste 6.700 tone, sunt produse de o companie japoneză şi au o garanţie de 120 de ani.
Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, sunt în grafic, ele aflându-se în cea de-a noua fază de execuţie a blocul de ancoraj.
"Ne aflăm în faza a noua de execuţie a blocului de ancoraj, o parte principală a acestui proiect, care asigură detensionarea cablurilor care vin de la fiecare dintre cele două turnuri. Pentru realizarea acestui proiect, s-au turnat cantităţi impresionante de beton începând cu luna octombrie a anului trecut. S-a muncit într-un ritm alert, 24 de ore din 24, pentru a putea ajunge la faza la care suntem acum", a declarat ing. Viorel Eşanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor din punct de vedere structural şi hidrotehnic.
Potrivit ing. Viorel Eşanu, turnurile de susţinere a celor două cabluri, construite pe cele două maluri ale Dunării, în judeţele Brăila şi Tulcea, sunt deja gata şi au o înălţime de 192 metri, fiind cele mai înalte construcţii din România. Tablierul metalic al podului este compus din 86 de module, care sunt realizate în Şantierul Naval din Brăila, fiecare modul cântărind 250 de tone. Pentru realizarea Podului peste Dunăre vor fi folosite în total 25.000 de tone de oţel beton şi peste 200.000 metri cubi de beton.
Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare. (Sursa Agerpres)