Un român din doi petrece zilnic, de luni până vineri, 2-3 ore în faţa televizorului, potrivit unui studiu realizat de Mercury Research România.
"17% dintre respondenţi au spus că petrec mai mult de 7 ore în weekend, în timp ce alţi 34% petrec la tv între 4 şi 6 ore în weekend, deci e un consum impresionant de televiziune în principal liniară în România. În timpul săptămânii, unul din trei români petrece mai mult de patru ore la televizor, iar unul din doi două-trei ore pe zi", a declarat Mihai Ursoi, country manager al companiei care a comandat sondajul.
În ceea ce priveşte preferinţele românilor în materie de conţinut, el a menţionat creşterea interesului pentru canalele documentare.
"Creşte interesul declarat al românilor pentru canalele documentare. În 2015, în studiul nostru, 40% apreciau canalele documentare, iar acum 59%. Interes mai mare se observă şi în cazul canalelor de audienţă generală, de la 42% în 2015 la 76% în 2017 sau muzică — de la 42% în 2015 la 60% în 2017", a spus Ursoi.
Potrivit companiei care a comandat studiul, canalele de ştiri au pierdut puţin teren, de la 81% în 2016 la 77% anul acesta, fiind în continuare pe primul loc în preferinţele românilor.
Ursoi a menţionat că, în ceea ce priveşte criteriile pe baza cărora românii îşi aleg furnizorul de servicii de televiziune, 32% consideră că au o singură opţiune. Studiul relevă că pentru 34% dintre români preţul este un criteriu important în luarea deciziei.
"În 36% dintre gospodăriile românilor cu acces la televiziune se găsesc două televizoare, iar în 28% se găsesc trei televizoare. 19% au un singur televizor şi 17% dintre gospodăriile din România au patru televizoare sau mai multe. (...) 66% sunt televizoare plate, dintre aceste 66% un procent de 44% sunt televizoare Smart Tv, (...) 47% dintre gospodăriile din România au televizoare cu tub catodic", a explicat Mihai Ursoi.
Conform acestuia, 72% dintre respondenţi au spus că este foarte importantă transmisia tv de înaltă definiţie, cifră identică atunci când vine vorba despre alegerea furnizorului tv.
"Ce tip de conţinut preferă românii înaltă definiţie? Observăm o creştere foarte mare a canalelor de audienţă generală de la 30% acum doi ani la 60% în 2017. (...) O creştere spectaculoasă este şi în grupul canalelor de desene animate, o creştere de la 13% la 30% şi bineînţeles filmele şi serialele sunt în topul preferinţelor de vizionare la calitate superioară cu 75%. (...) I-am întrebat pe români cât sunt dispuşi să plătească mai mult decât plătesc la ora actuală pentru conţinut de înaltă definiţie în plus şi ne-au spus că 60% dintre ei ar fi dispuşi să plătească 22 de lei extra pentru cinci canale de înaltă definiţie", a afirmat Ursoi.
Studiul "Indicele consumului de televiziune în România 2017 — TVCI România 2017" a fost realizat în aprilie de Mercury Research România, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 402 persoane. Marja maximă de eroare este de plus/minus 5%.