La iniţiativa Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Claudiu Dolot, a fost înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniu de activitate.
Comandamentul, a cărui strategie de funcţionare a fost stabilită în urma unei videoconferinţe cu toţi comisarii şefi şi comisarii şefi adjuncţi din ţară, este coordonat de Paul Anghel, Director General ANPC. "Am decis înfiinţarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au „furat startul” campaniei de reduceri. Aşa cum am spus de fiecare dată, manifestăm TOLERANŢĂ ZERO faţă de orice abatere de le legislaţia în domeniu. Parte a campaniei „Protecţia Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălellilor", a declarat Claudiu Dolot.
Consumatorilor le este reamintit că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. "Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. În acest context, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara o adresă de e-mail dedicată,