Un adevăr jenant iese la suprafaţă după un secol. Scufundarea navei Titanic s-a datorat unei grave erori de navigaţie, dublate de o decizie greşită! La 98 de ani de la celebra tragedie navală din Atlantic, familia important ofiţer care a supravieţuit catastrofei scoate la iveală, într-o carte, un secret cutremurător. Dezvăluirea spectaculoasă apare în ultimul roman al nepoatei lui Charles Lightoller, secund pe navă şi ofiţerul cu cel mai mare grad dintre cei care au supravieţuit dezastrului de pe 14 aprilie 1912.
Două grave erori ar fi dus la scufundarea uriaşei nave de pasageri, cea mai mare din lume la vremea ei. Potrivit acestei cărţi, aisbergul a fost văzut din timp şi putea fi evitat, însă, timonierul - iar asta a fost prima greşeală - s-a panicat şi a manevrat timona în direcţia greşită. Chiar şi după ce a lovit aisbergul, vieţile celor peste 1500 de victime ale catastrofei puteau fi salvate dacă, în loc să se îndepărteze cu toată puterea de aisberg imediat după coliziune, comandanţii navei ar fi decis să oprească nava sprijinită de blocul de gheaţă şi să aştepte ajutor după semnalul SOS.
Ofiţerul britanic a ascuns acest adevăr ambelor comisii, britanică şi americană, care au anchetat catastrofa. Motivul: s-a temut că dezvăluirea ar duce la falimentul armatorilor navei şi, implicit, la pierderea locului de muncă pentru mulţi dintre cunoscuţii săi.
Şi eroarea de pilotaj are un motiv - acum un secol, navigaţia trecea printr-o tranziţie radicală de la navele cu propulsii clasice la cele cu motor cu aburi şi elice, ceea ce însemna două sisteme de pilotaj diferite.
Versiunea oficială de până acum a cauzei scufundării navei Titanic a fost că aisbergul care a spart cala a fost văzut prea târziu pentru a putea fi evitat.
Două grave erori ar fi dus la scufundarea uriaşei nave de pasageri, cea mai mare din lume la vremea ei. Potrivit acestei cărţi, aisbergul a fost văzut din timp şi putea fi evitat, însă, timonierul - iar asta a fost prima greşeală - s-a panicat şi a manevrat timona în direcţia greşită. Chiar şi după ce a lovit aisbergul, vieţile celor peste 1500 de victime ale catastrofei puteau fi salvate dacă, în loc să se îndepărteze cu toată puterea de aisberg imediat după coliziune, comandanţii navei ar fi decis să oprească nava sprijinită de blocul de gheaţă şi să aştepte ajutor după semnalul SOS.
Ofiţerul britanic a ascuns acest adevăr ambelor comisii, britanică şi americană, care au anchetat catastrofa. Motivul: s-a temut că dezvăluirea ar duce la falimentul armatorilor navei şi, implicit, la pierderea locului de muncă pentru mulţi dintre cunoscuţii săi.
Şi eroarea de pilotaj are un motiv - acum un secol, navigaţia trecea printr-o tranziţie radicală de la navele cu propulsii clasice la cele cu motor cu aburi şi elice, ceea ce însemna două sisteme de pilotaj diferite.
Versiunea oficială de până acum a cauzei scufundării navei Titanic a fost că aisbergul care a spart cala a fost văzut prea târziu pentru a putea fi evitat.