Popularul joc Pokemon Go, care a stârnit o adevărată frenezie anul acesta pe mai multe continente, a înregistrat un declin major, iar principalul motiv care stă la baza acestuia se pare că este dezactivarea unor caracteristici care au condus la plictiseala extrem de rapidă a utilizatorilor, după cum a explicat un profesor de economie din Australia pentru agenţia Xinhua News.
De la lansarea sa în iulie, jocul a devenit foarte popular în toate colţurile lumii, dar şi-a pierdut aproape o treime dintre utilizatorii zilnici până la jumătatea lunii august. În septembrie, potrivit Bloomberg, descărcările zilnice scăzuseră de la vârful de 27 de milioane de utilizatori la 700.000, iar încasările zilnice au coborât de la 16 milioane de dolari la 2 milioane de dolari pe zi.
În timp ce multe jocuri dezvoltate pentru telefoanele mobile, mai ales cele care au stârnit frenezie la nivel global, au suferit un declin treptat în ceea ce priveşte numărul de utilizatori, scăderea precipitată a popularităţii Pokemon Go - în ciuda faptului că încă mai obţine încasări importante - a fost pusă pe seama plictiselii, după cum a declarat Mark Humphery-Jenner, profesor asociat în cadrul Universităţii New South Wales. ''Dezvoltatorii nu au introdus elemente noi îndeajuns de repede pentru a-i determina pe jucători să nu se plictisească după îndepărtarea unor caracteristici populare'', a spus el adăugând că ''acesta principalul motiv din spatele scăderii dramatice a numărului de jucători de la lansarea jocului, cu câteva luni în urmă''.
Printre elementele populare care au fost îndepărtate se număra o aplicaţie terţă ce permitea localizarea unui anumit pokemon din zonă, funcţie foarte apreciată de utilizatori. ''Un aspect important al jocului este că acesta generează o reprezentare virtuală a locaţiei din lumea reală a jucătorului, care este apoi populată cu personaje Pokemon pe care utilizatorii trebuie să le colecteze în timp ce se plimbă'', a spus Humphery-Jenner. ''Dar, pentru a prinde pokemoni, jucătorii trebuie să ştie unde se află aceştia, iar fără sistemul de localizare, utilizatorii sunt lăsaţi să umble fără ţintă şi să se bazeze doar pe noroc pentru a-i găsi'', a explicat profesorul. El a adăugat că în cazul în care jocul va fi lansat şi în ţări în care nu este disponibil în prezent, precum China şi India, acest lucru va ''ajuta la creşterea încasărilor''.