16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Gotthard Base, cel mai mare tunel feroviar din lume, a fost inaugurat în Alpii Elveţieni
Gotthard Base, cel mai mare tunel feroviar din lume, a fost inaugurat în Alpii Elveţieni

Cel mai mare tunel feroviar din lume va fi inaugurat săptămâna viitoare, după o construcţie care a durat 17 ani. Tunelul Gotthard Base (GBT) are 57 de kilometri şi va lega Elveţia de Italia străbatând masivul Gotthard din Alpii Elveţieni, de la nord la sud.
Proiectul a fost început încă din 1947, dar construcţia efectivă a debutat abia în 1999. Tunelul are două galerii independente prin care trenurile vor face legătura între localităţile Erstfeld şi Bodio, trecând pe sub cantonul Graubünden din Elveţia. Străpungerea celor 57 km ai galeriei de est a avut loc la 15 octombrie 2010, iar galeria de vest la 2 septembrie 2011. Primul test de circulaţie feroviară şi inaugurarea oficială au avut loc pe 1 iunie, iar primele curse cu pasageri sunt programate să înceapă din 11 decembrie 2016.
Costurile construirii tunelului s-au ridicat la peste 10 miliarde de euro şi în timpul lucrărilor au fost excavate aproape 30 de milioane de tone de stâncă. Călătoria dintre Zurich şi Milano va fi redusă acum cu aproape o oră, trenurile putând circula prin noul tunel cu până la 250 de km/h.
Noul tunel Gotthard, cu o lungime de 57,1 km, trece pe sub munţii Alpi şi depăşeşte tunelul Seikan, de 53,8 kilometri, care leagă insulele japoneze Honshu şi Hokkaido. Eurotunelul dintre Marea Britanie şi Franţa va ocupa de acum locul al treilea în clasament, cu 50,450 km.
Tunelul va reduce timpul de călătorie, va atenua traficul pe autostrăzi şi poluarea. Zilnic vor trece prin tunel 260 de trenuri de marfă şi 65 de trenuri de pasageri.
Comisarul european pentru Transport, slovena Violeta Bulc, a apreciat că inaugurarea acestei construcţii este extrem de profitabilă pentru Europa, fiind o verigă vitală care va permite o mai rapidă conectare a porturilor Rotterdam şi Anvers cu cele de pe coasta Adriaticii. Legăturile dintre nordul şi sudul Europei vor fi de asemenea facilitate, stimulând creşterea economică, fluidizând transportul şi asigurând o reducere a poluării, a mai declarat oficialul european.


Articole înrudite