15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cum transmiţi energie organizaţiei pe care o conduci
Cum transmiţi energie organizaţiei pe care o conduci

Conducerea, puterea se absoarbe pretudindeni unde oamenii sunt reuniţi pentru scopurile unei companii. Liderul este cel care arată direcţia optimă pentru schimbare, iar acţiunea pe care o face constant este conducerea: prevede, decide, coordonează şi controlează rezultatele obţinute. Acel om care îndeplineşte aceste atribuţii este liderul, care îşi asumă spontan funcţia de conducere. Cea mai importantă caracteristică a poziţiei în ierarhia unei organizaţii, liderul are influenţă asupra grupului, mai ales modificând progresul spre ţeluri mai înalte, de formare profesională, nu doar de atingerea unor obiective strict economico-financiare.
În opinia psiholog Lenke Iuhoş, sexul, vârsta, constituţia fizică, înfăţişarea sunt indicatori care pun în lumină valoarea liderului unei organizaţii. Studiile asupra comporamentului organizaţional arată că indicatorii fizici priviţi în limitele normalităţii nu constituie însă factori de diferenţiere netă în ceea ce priveşte reusita profesională. Mai mult, statisticile arată că femeia-lider se afirmă mai uşor în grupuri contituite din femei, iar în grupurile formate din bărbaţi, cel mai vârstnic dintre ei se bucură de autoritate. "Aceşti indicatori se nuanţează prin stilul de conducere, statistic, bărbaţii sunt mai energici şi mai rezistenţi la efort şi, sau, presiuni decât femeile. Totuşi, diferenţele de sex nu au treabă cu reuşita în carieră, iar acest lucru se poate vedea tot mai clar în societatea modernă, unde tot mai multe femei ocupă cu succes funcţii de top management. În grupul bărbaţilor, cel mai vârstnic are autoritate, iar în grupul femeilor, cea mai tânără se afirmă mai accentuat. Înaintarea în vârstă aduce cu el scăderea flexibilităţii. În acelaşi timp, modul de prezentare, prestanţa, culorile neutre schimbate cu culori vii îşi pun amprenta asupra grupului", explică psihologul.


Articole înrudite