16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Culorile din logo-urile produselor influenţează percepţiile consumatorilor
Culorile din logo-urile produselor influenţează percepţiile consumatorilor

Protecţia mediului şi ecoresponsabilitatea sunt subiecte care interesează un număr tot mai mare de oameni, iar companiile au înţeles bine şi ţin cont de acest aspect atunci inclusiv atunci când aleg culorile pentru logo-urilor produselor lor, scrie passionsante.be.
Culoarea exercită o influenţă reală asupra creierului uman şi a unor judecăţi de ordin moral - a demonstrat un studiu realizat de cercetători de la Universitatea din Cincinnatti din SUA.
Ei au creat logo-uri în diferite culori pentru o firmă imaginară din domeniul alimentar. Au elaborat apoi un scenariu în care compania respectivă era implicată, la limita legalităţii, în acţiuni cu efecte asupra mediului înconjurător. După care, au invitat persoane tinere să evalueze gradul de moralitate al firmei în funcţie de culoarea logo-ului.
S-a constatat că aprecierile erau vizibil mai puţin severe în cazul a două culori: verde şi albastru. În cazul verdelui, rezultatul era oarecum previzibil, întrucât această culoare este deseori asociată cu grija faţă de mediu. S-a observat însă că, pentru subiecţii analizaţi, albastrul a fost mai "verde". Explicaţia ar putea fi aceea că mintea oamenilor asociază albastrul cu apa oceanelor şi cu cerul, ducând cu gândul la puritate.
În orice caz, apreciază specialiştii, culoarea îşi pune amprenta pe modul în care consumatorii îşi elaborează judecăţile de natură etică.


Articole înrudite