Opt dintre cele mai populare reviste din Australia nu vor mai apărea pe piaţă din cauza impactului financiar al crizei coronavirusului, a anunţat recent proprietarul lor, grupul Bauer Media Australia, care a fost vândut recent unui fond de investiţii privat, informează AFP, citat de Agerpres.
Printre titlurile vizate se numără în special ediţiile australiene ale Harper's Bazaar, Elle şi Men's Health.
Grupul german Bauer a suspendat publicarea în luna mai a mai multor reviste în Australia şi Noua Zeelandă din cauza reducerii veniturilor din publicitate ca urmare a crizei coronavirusului.
În cele din urmă, Bauer a vândut toate activele deţinute în aceste două ţări fondului Mercury Capital cu sediul la Sydney.
Directorul general al Bauer ANZ, Brendan Hill, care a decis să rămână în grup în pofida schimbării proprietarului, a declarat că speranţele de a relua publicarea tuturor celor 43 de reviste ale grupului mai târziu în acest an au fost estompate de gravitatea crizei economice.
"Nimeni nu ar fi putut anticipa amploarea impactului pandemiei asupra acestui sector", a declarat Hill într-un comunicat. "Revenirea acestor titluri şi echipe a fost dependentă de o revenire a pieţii publicităţii şi de o reluare a călătoriilor interne şi internaţionale", a adăugat el.
"Semnale promiţătoare ale agenţiilor de publicitate din ultimele săptămâni nu au ajutat la schimbarea perspectivei pe termen mediu pentru aceste titluri", a adăugat el.
Citând cifre de la Nielsen AdQuest, Bauer a indicat că măsurile de izolare implementate pentru limitarea răspândirii coronavirusului au redus cu 40% cheltuielile pentru publicitate în Australia între lunile martie şi aprilie, iar în luna iunie, acestea au scăzut cu 33% în comparaţie cu iunie 2019.
Bauer a reluat publicarea revistelor sale în Noua Zeelandă, ţară care a revenit la normal datorită succeselor înregistrate în lupta împotriva COVID-19.
Australia a reuşit să controleze situaţia şi a început să ridice restricţiile în iunie. Cu toate acestea, ţara se confruntă de câteva săptămâni cu revenirea epidemiei, cu precădere în Melbourne şi în împrejurimile sale.
De la începutul epidemiei, în Australia, ţară cu 25 de milioane de locuitori, au fost înregistrate peste 12.400 de cazuri de contaminare cu noul coronavirus şi 126 de decese.
Revista britanică de muzică ''Q'' îşi încetează apariţia după 34 de ani în contextul în care epidemia de coronavirus a accelerat o recesiune în sectorul media.
Editorul revistei lunare, Ted Kessler, a anunţat închiderea publicaţiei într-un mesaj publicat recent pe Twitter în care a explicat că pandemia declanşată de noul coronavirus a afectat financiar revista. Ultimul număr a fost publicat pe 28 iulie.
Bauer Media Group, compania-mamă a ''Q'', a scos la vânzare publicaţia în luna mai după o scădere drastică a vânzărilor şi veniturilor din publicitate în timpul pandemiei. Grupul a anunţat totodată închiderea revistei ''Modern Classics'' după ce demersurile de găsire a unor noi proprietari pentru cele două publicaţii au eşuat.