27 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
PE a votat proceduri pentru o mai bună respectare a drepturilor pasagerilor avioanelor
PE a votat proceduri pentru o mai bună respectare a drepturilor pasagerilor avioanelor

Pasagerii avioanelor întârziate sau deviate vor avea mai multe şanse sa primească compensaţii, iar companiile aeriene vor primi instrucţiuni clare despre cum să răspundă plângerilor pasagerilor, conform unei propuneri legislative votate marţi, în primă lectură, de Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg.
„Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetăţean din UE. Este povestea lui David şi Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc în realitate compensaţii după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred că textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil între drepturile companiilor şi ale pasagerilor. Am îmbunătăţit protecţia consumatorilor, recunoscând flexibilitatea necesară în acest domeniu”, a declarat raportorul Georges Bach, din grupul PPE.
Reglementările revizuite vor obliga transportatorii aerieni să numească persoane de contact la aeroport care să îi informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, să îi ajute să completeze plângerile, să le ofere asistenţă, rambursări şi zboruri alternative. Pasagerii vor putea să depună plângeri la acestea, inclusiv cele privind bagajele pierdute sau rătăcite.
În cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie să primească informaţii privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 de minute după ora iniţială de plecare. De asemenea, cei cu bilete dus-întors se vor putea îmbarca doar la drumul de retur, chiar dacă nu au utilizat zborul dus.
Rezoluţia mai prevede că pasagerii vor fi informaţi în etapele iniţiale ale procesului de rezervare despre regimul privind bagajele. Prevederile privind bagajul de mână vor fi modificate, cuprinzând şi o haină, o poşetă şi o pungă de cumpărături din aeroport.
În cazul în care companiile aeriene nu răspund unei plângeri în termen de două luni se va considera că au acceptat tacit plângerea clientului. Acelea care vor face apel la circumstanţe extraordinare în care nu trebuie să plătească compensaţii vor fi obligate să transmită în scris pasagerilor explicaţii detaliate. Propunerile de reguli conţin o listă exhaustivă de astfel de circumstanţe, cum ar fi probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de muncă spontane.
Cu toate acestea, în cazul unor circumstanţe extraordinare de durată, cum ar fi norul de cenuşă din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopţi.
Pentru a se asigura că pasagerii nu sunt afectaţi de falimentul companiilor aeriene, PE a introdus cerinţa creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor poliţe de asigurare.
Autorităţile naţionale ar trebui să aibă suficientă putere pentru a pedepsi companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor şi ar trebui să verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate, se mai arată în text.
PE a votat miercuri poziţia sa în primă lectură. Conform procedurii de codecizie, Consiliul de Miniştri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa poziţie, care să facă obiectul unor dezbateri ulterioare cu legislativul comunitar.


Articole înrudite

Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi organizează Festivalul Naţional de Comedie – Ediţia ...

Premii pentru elevii de 10 ai Galaţiului

Tarifele poliţelor RCA rămân plafonate

Noi sensuri unice în Galaţi