Audi A7 Sportback
Wste concurent pentru BMW seria 5 GT şi Mercedes CLS. Maşina va ajunge în ţară în noiembrie, preţurile pentru Europa pornesc de la circa 52.000 de euro, iar motorizările existente au puteri între 204 şi 300 CP. Audi speră să atragă clienţi dispuşi să plătească mai mult pentru o maşină care oferă spaţiu şi tehnologie de A8, fiind în acelaşi timp şi sportivă.
Bentley Continental GT coupe
La Paris, Bentley va continua întinerirea gamei, prezentând o nouă generaţie a Continental GT Coupe, model care se vinde din 2005 şi costă peste 200.000 de euro. Maşina va avea un motor mai puternic, 6,0 litri W12 cu 567 CP (faţă de 552 CP), iar peste un an va fi lansat un motor mai mic, V8, 400 CP. Maşina este mai uşoară cu circa 60 kg decât generaţia din prezent.
BMW X3
Unul dintre cele mai aşteptate modele de serie prezente la Paris este noul X3, care a ajuns la a doua generaţie. Maşina ajunge la finele acestui an şi în România. În momentul lansării vor fi disponibile două versiuni de motorizare: xDrive20d cu motor diesel cu patru cilindri (135 kW/184 CP) şi xDrive35i pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie (225 kW/306 CP). Preţul de pornire pentru diesel este 41.168 euro, TVA inclus, iar pentru benzină este 51.701 euro. La diesel, consumul mediu mixt anunţat este de 5,6 litri/100 km, în timp ce la mai puternicul motor pe benzină consumul mediu mixt anunţat este de 8,8 litri/100 km. Viteza maximă ce poate fi atinsă este 210 km/h cu diesel şi 245 km/h cu motorul pe benzină. Maşina e cu 8 cm mai lungă, ajungând la 4,64 m lungime, iar spaţiul pentru bagaje a crescut şi el cu 70 l, la circa 550 litri.
BMW seria 6 coupe concept
Germanii vin cu un concept de seria 6 despre care designerul şef al mărcii a spus că nu va arăta mult schimbat în versiunea de serie. Noua seria 6 va împrumuta elemente de design de la seria 5 şi va fi integrat în noua strategie de design a mărcii. Maşina are şi o serie de detalii de design care au putut fi văzute la conceptul Gran Coupe, prezentat în primăvară în China. În prezent seria 6 costă între 75.000 şi 130.000 euro.
Chevrolet Orlando
Marca din grupul General Motors prezintă versiunea de serie a monvolumului de şapte locuri Orlando care urmează să apară în showroom-urile româneşti în primul trimestru din 2011. Orlando a fost prezentat sub formă de concept acum doi ani la salonul francez, iar producţia va începe în octombrie. Vor fi disponibile trei motoare: unul pe benzină de 1,8 litri cu o putere de 141 CP şi două unităţi diesel, cea mai nouă versiune a motorului Chevrolet de 2.0 litri care dezvoltă puteri de 131 CP sau 163 CP.
Chevrolet Cruze hatchback
La un an şi jumătate de la lansarea sedanului Cruze, Chevrolet aduce şi versiunea hatchback, care va ajunge în showroom-urile româneşti la jumătatea lui 2011. Chevrolet vinde Cruze sedan în 70 de ţări, iar vânzările sale le-au depăşit pe cele ale Aveo, Cruze fiind acum cel mai vândut model al mărcii din grupul General Motors.
Citroen DS4
Compania franceză aduce la stand maşina compactă de cinci locuri DS4, model care va fi lansat în România în a doua parte din 2011. Noul model va fi disponibil în cinci versiuni de motorizare, cu puteri cuprinse între 110 şi 200 CP. Maşina va fi disponibilă în cinci versiuni de motorizare: două diesel şi trei pe benzină. Cele trei motorizări pe benzină sunt dezvoltate în colaborare cu BMW.
Citroen Lacoste
Fără îndoială va fi unul dintre cele mai ciudate concepte de la salon. E o maşină de clasa mini ce combină elemente de cabrioletă cu elemente de 4X4 şi are legătură atât cu moda cât şi cu sportul. Are sub 3,5 metri lungime, dispune de un plafon gonflabil şi este gândit pentru un motor de mic litraj, în trei clindri. Maşina are o serie de elemente curioase: oferă posibilitatea de a reduce parbrizul până la dispariţia completă a acestuia, uşile din faţă sunt puternic decupate şi e prezentă şi o capotă gonflabilă, nu una clasică, rigidă. Conceptul nu are un plafon fix. În locul acestuia există o structură în formă de T care se extinde către portbagaj ca o "coloană vertebrală". O capotă autogonflabilă se desfăşoară de-alungul acestei structuri pentru a forma un plafon moale.
Ferrari SA Aperta
Ferrari vine cu decapotabila SA Aperta, maşină ce va fi construită în serie limitată de 80 de exemplare, toate fiind deja rezervate. Maşina e un tribut adus casei de design Pininfarina care împlineşte opt decenii de existenţă, iar presa engleza estimează că preţul va fi de circa 400.000 de euro.
Ford Focus ST
În Franţa, Ford aduce varianta cea mai sportivă a noului Focus. Maşina cu motor de 2,0 litri, 250 CP va ajunge în Europa în 2012, la un an după ce va debuta noua generaţie a lui Focus. La Paris va fi prezentată noua generaţie a monvolumului C-Max şi versiunea sa de dimensiuni mai mari, Grand C-Max. Ford prezintă la Paris toată gama Focus.
Honda Jazz hibrid
Marca niponă aduce versiunea hibridă a maşinii de clasă mică Jazz. Maşina va costa mai puţin şi va avea un consum mai mic decât cel mai vândut hibrid al Honda, Insight, care costă 20.600 euro în România şi are un consum mediu mixt de 4,5 litri/100 km. Jazz hibrid va fi lansat în octombrie pe piaţa japoneză, unde se va vinde sub numele Honda Fit, iar în 2011 va ajunge şi în Europa. Modelul va folosi motorul pe benzină de 1,3 litri, 88 CP, iar cel electric va adăuga echivalentul a 14 CP.
Hyundai ix20
Hyundai vine cu un monovolum compact dezvoltat în Germania şi numit ix20, model ce va ajunge în showroom-urile europene spre sfârşitul anului, iar printre concurenţi se număra Opel Meriva şi Kia Venga. Hyundai nu a publicat decât o schiţă cu maşina.
Kia Pop
Kia mizează pe un concept minimalist, o maşinuţă electrică de trei metri lungime şi trei locuri. Conceptul numit Pop are o siluetă triunghiulară datorită parbrizului foarte înclinat şi a părţii din spate foarte dreaptă. Maşinuţa dispune de baterii litiu-ion care alimentează motorul electric. Maşina este puţin mai lungă decât un smart, fiind de dimensiunile celui mai mic model Toyota, IQ.
Mazda Shinari
Marca japoneză aduce în capitala Franţei conceptul cu patru uşi numit Shinari pe care îl prezintă ca fiind deschizătorul unei noi filosofii de design. Mazda nu a dat detalii despre momentul în care liniile lui Shinari se vor transpune în designul unui model de serie, însă presa scrie că ar fi vorba de noua Mazda 6, care va ieşi pe piaţa în mai bine de un an.
Mercedes CLS
Germanii aduc noua generaţie a berlinei cu accente de coupe - CLS, model lansat în 2005 pe piaţă. Noua generaţie poate fi deja comandată, însă livrările se vor face de la început de 2011, preţurile pornind de la circa 65.000 euro. Maşina va fi disponibilă cu dieselul de 365 CP şi cu propulsorul pe benzină de 306 CP.
Mini - trei concepte de scutere electrice
La zece ani după ce a relansat marca Mini, BMW Group testează piaţa cu încă o noutate: trei concepte de scutere Mini. Nu s-au dat încă date despre autonomie, puterea motorului şi momentul lansării pe piaţa dar se ştie că sunt adresate "tinerei generaţii urbane", adică celor care nu pot sta fără smartphone. Tocmai de aceea, smartphone-ul poate fi folosit pe post de cheie de contact pentru scutere şi poate servi drept sistem de navigaţie şi "computer" de bord.
Mitsubishi i-MIEV
Prima maşină electrică a Mitsubishi vine în Europa în varianta de serie şi va fi lansată anul acesta în 14 state. Modelul de clasa mini este important fiindcă dă indicii clare despre cât de scumpă este acum o maşină electrică: între 33.000 şi 35.000 de euro. După aplicarea subvenţiilor guvernamentale din diverse tari preţul scade sub 30.000 de euro. Motorul electric are puterea de 49 kW (echivalentul a 67 CP), maşina are o autonomie de 150 km, iar viteza maximă este de 130 km/h.
Opel Astra GTC concept
Marca germană aduce în Franţa cea mai sportivă Astra în trei uşi, conceptul Astra Paris GTC. Maşina de 4,46 metri lungime dispune de un motor de 2,0 litri, 290 CP, iar versiunea de serie va apărea la anul. Maşina concurează cu versiunile sportive ale unor modele de volum: Renault Megane RS, Mazda 3 MPS, Volkswagen Golf GTI şi Ford Focua ST.
Peugeot 508
Modelul care înlocuieşte 407 va fi una din cele mai aşteptate noutăţi de la salon. Peugeot 508 are circa 4,8 metri lungime, se inspiră în partea frontală din conceptul SR1 prezentat în primăvară la Geneva, iar în momentul lansării, la început de 2011 - vor fi disponibile şase versiuni de motorizare. În 2012 va apărea şi o versiune micro-hibrida. 508 berlină se lansează în februarie în Franţa, iar o lună mai târziu apare break-ul.
Peugeot EX1
Peugeot se prezintă pe teren propriu şi cu conceptul EX1, maşina electrică de două locuri ce dispune de două propulsoare ce dezvoltă în total 340 CP. Maşina are câteva elemente de design care s-au regăsit şi la conceptul SR1 prezentat în primăvara la Geneva, dar este departe de producţia în serie, dat fiind că o maşină 100% electrică ce dezvoltă 340 CP ar fi incredibil de scumpă. EX1 e una din cele mai rapide maşini electrice, teste recente arătând că e capabilă să ajungă în doar 3,5 secunde la 100 km/h.
Range Rover Evoque
Marca deţinută de indienii de la Tata Motors e faimoasă pentru SUV-urile luxoase de 100.000 de euro, însă lucrurile se schimbă la Paris, unde va fi prezentat Evoque, cel mai ieftin, mic şi economic model pe care Range Rover l-a scos vreodată. Maşina va avea un preţ de pornire de sub 40.000 euro şi va fi lansată în vara anului viitor.
Renault DeZir
Marca franceză aduce un concept sportiv de clasă medie cu care vrea să deschidă o nouă linie de design cu conceptul DeZir, maşina 100% electrică dotată cu uşi care se deschid în stilul aripilor de pescăruş. Are 4,2 metri lungime, motorul 100% electric dezvoltă echivalentul a 150 CP iar automobilul este capabil să atingă "sută" în cinci secunde.
Saab 9-3 ePower
Saab, companie preluată acum câteva luni de olandezii de la Spyker, va prezenta la Paris primul său model 100% electric, o versiune break a lui 9-3 Combi din care vor fi construite 70 de exemplare pentru a fi testate în Suedia, la anul. Maşina are motor electric ce dezvoltă echivalentul a 184 CP, ajunge în 8,5 secunde la 100 km/h, iar autonomia promisă este 200 km. Testele încep la primăvară.
Smart E-scooter
Marca smart din grupul Daimler e celebră pentru maşinile foarte mici, dar e gata să mai reducă din dimensiuni şi va testa săptămâna aceasta reacţia publicului prezentând un scuter 100% electric cu autonomie de 100 km. Vehiculul cu două roţi este prezentat sub formă de concept şi dispune atât de ABS, cât şi de airbag. Scuterul electric dispune de baterii litiu-ion care se încarcă între trei şi cinci ore la o priză standard, iar autonomia este de 100 km, în timp ce viteza maximă este de 45 km/h. La scuterul smart poate fi conectat un smartphone care va funcţiona pe post de vitezometru şi sistem de navigaţie, dar va afişa şi autonomia plus gradul de încărcare al bateriei.
Wste concurent pentru BMW seria 5 GT şi Mercedes CLS. Maşina va ajunge în ţară în noiembrie, preţurile pentru Europa pornesc de la circa 52.000 de euro, iar motorizările existente au puteri între 204 şi 300 CP. Audi speră să atragă clienţi dispuşi să plătească mai mult pentru o maşină care oferă spaţiu şi tehnologie de A8, fiind în acelaşi timp şi sportivă.
Bentley Continental GT coupe
La Paris, Bentley va continua întinerirea gamei, prezentând o nouă generaţie a Continental GT Coupe, model care se vinde din 2005 şi costă peste 200.000 de euro. Maşina va avea un motor mai puternic, 6,0 litri W12 cu 567 CP (faţă de 552 CP), iar peste un an va fi lansat un motor mai mic, V8, 400 CP. Maşina este mai uşoară cu circa 60 kg decât generaţia din prezent.
BMW X3
Unul dintre cele mai aşteptate modele de serie prezente la Paris este noul X3, care a ajuns la a doua generaţie. Maşina ajunge la finele acestui an şi în România. În momentul lansării vor fi disponibile două versiuni de motorizare: xDrive20d cu motor diesel cu patru cilindri (135 kW/184 CP) şi xDrive35i pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie (225 kW/306 CP). Preţul de pornire pentru diesel este 41.168 euro, TVA inclus, iar pentru benzină este 51.701 euro. La diesel, consumul mediu mixt anunţat este de 5,6 litri/100 km, în timp ce la mai puternicul motor pe benzină consumul mediu mixt anunţat este de 8,8 litri/100 km. Viteza maximă ce poate fi atinsă este 210 km/h cu diesel şi 245 km/h cu motorul pe benzină. Maşina e cu 8 cm mai lungă, ajungând la 4,64 m lungime, iar spaţiul pentru bagaje a crescut şi el cu 70 l, la circa 550 litri.
BMW seria 6 coupe concept
Germanii vin cu un concept de seria 6 despre care designerul şef al mărcii a spus că nu va arăta mult schimbat în versiunea de serie. Noua seria 6 va împrumuta elemente de design de la seria 5 şi va fi integrat în noua strategie de design a mărcii. Maşina are şi o serie de detalii de design care au putut fi văzute la conceptul Gran Coupe, prezentat în primăvară în China. În prezent seria 6 costă între 75.000 şi 130.000 euro.
Chevrolet Orlando
Marca din grupul General Motors prezintă versiunea de serie a monvolumului de şapte locuri Orlando care urmează să apară în showroom-urile româneşti în primul trimestru din 2011. Orlando a fost prezentat sub formă de concept acum doi ani la salonul francez, iar producţia va începe în octombrie. Vor fi disponibile trei motoare: unul pe benzină de 1,8 litri cu o putere de 141 CP şi două unităţi diesel, cea mai nouă versiune a motorului Chevrolet de 2.0 litri care dezvoltă puteri de 131 CP sau 163 CP.
Chevrolet Cruze hatchback
La un an şi jumătate de la lansarea sedanului Cruze, Chevrolet aduce şi versiunea hatchback, care va ajunge în showroom-urile româneşti la jumătatea lui 2011. Chevrolet vinde Cruze sedan în 70 de ţări, iar vânzările sale le-au depăşit pe cele ale Aveo, Cruze fiind acum cel mai vândut model al mărcii din grupul General Motors.
Citroen DS4
Compania franceză aduce la stand maşina compactă de cinci locuri DS4, model care va fi lansat în România în a doua parte din 2011. Noul model va fi disponibil în cinci versiuni de motorizare, cu puteri cuprinse între 110 şi 200 CP. Maşina va fi disponibilă în cinci versiuni de motorizare: două diesel şi trei pe benzină. Cele trei motorizări pe benzină sunt dezvoltate în colaborare cu BMW.
Citroen Lacoste
Fără îndoială va fi unul dintre cele mai ciudate concepte de la salon. E o maşină de clasa mini ce combină elemente de cabrioletă cu elemente de 4X4 şi are legătură atât cu moda cât şi cu sportul. Are sub 3,5 metri lungime, dispune de un plafon gonflabil şi este gândit pentru un motor de mic litraj, în trei clindri. Maşina are o serie de elemente curioase: oferă posibilitatea de a reduce parbrizul până la dispariţia completă a acestuia, uşile din faţă sunt puternic decupate şi e prezentă şi o capotă gonflabilă, nu una clasică, rigidă. Conceptul nu are un plafon fix. În locul acestuia există o structură în formă de T care se extinde către portbagaj ca o "coloană vertebrală". O capotă autogonflabilă se desfăşoară de-alungul acestei structuri pentru a forma un plafon moale.
Ferrari SA Aperta
Ferrari vine cu decapotabila SA Aperta, maşină ce va fi construită în serie limitată de 80 de exemplare, toate fiind deja rezervate. Maşina e un tribut adus casei de design Pininfarina care împlineşte opt decenii de existenţă, iar presa engleza estimează că preţul va fi de circa 400.000 de euro.
Ford Focus ST
În Franţa, Ford aduce varianta cea mai sportivă a noului Focus. Maşina cu motor de 2,0 litri, 250 CP va ajunge în Europa în 2012, la un an după ce va debuta noua generaţie a lui Focus. La Paris va fi prezentată noua generaţie a monvolumului C-Max şi versiunea sa de dimensiuni mai mari, Grand C-Max. Ford prezintă la Paris toată gama Focus.
Honda Jazz hibrid
Marca niponă aduce versiunea hibridă a maşinii de clasă mică Jazz. Maşina va costa mai puţin şi va avea un consum mai mic decât cel mai vândut hibrid al Honda, Insight, care costă 20.600 euro în România şi are un consum mediu mixt de 4,5 litri/100 km. Jazz hibrid va fi lansat în octombrie pe piaţa japoneză, unde se va vinde sub numele Honda Fit, iar în 2011 va ajunge şi în Europa. Modelul va folosi motorul pe benzină de 1,3 litri, 88 CP, iar cel electric va adăuga echivalentul a 14 CP.
Hyundai ix20
Hyundai vine cu un monovolum compact dezvoltat în Germania şi numit ix20, model ce va ajunge în showroom-urile europene spre sfârşitul anului, iar printre concurenţi se număra Opel Meriva şi Kia Venga. Hyundai nu a publicat decât o schiţă cu maşina.
Kia Pop
Kia mizează pe un concept minimalist, o maşinuţă electrică de trei metri lungime şi trei locuri. Conceptul numit Pop are o siluetă triunghiulară datorită parbrizului foarte înclinat şi a părţii din spate foarte dreaptă. Maşinuţa dispune de baterii litiu-ion care alimentează motorul electric. Maşina este puţin mai lungă decât un smart, fiind de dimensiunile celui mai mic model Toyota, IQ.
Mazda Shinari
Marca japoneză aduce în capitala Franţei conceptul cu patru uşi numit Shinari pe care îl prezintă ca fiind deschizătorul unei noi filosofii de design. Mazda nu a dat detalii despre momentul în care liniile lui Shinari se vor transpune în designul unui model de serie, însă presa scrie că ar fi vorba de noua Mazda 6, care va ieşi pe piaţa în mai bine de un an.
Mercedes CLS
Germanii aduc noua generaţie a berlinei cu accente de coupe - CLS, model lansat în 2005 pe piaţă. Noua generaţie poate fi deja comandată, însă livrările se vor face de la început de 2011, preţurile pornind de la circa 65.000 euro. Maşina va fi disponibilă cu dieselul de 365 CP şi cu propulsorul pe benzină de 306 CP.
Mini - trei concepte de scutere electrice
La zece ani după ce a relansat marca Mini, BMW Group testează piaţa cu încă o noutate: trei concepte de scutere Mini. Nu s-au dat încă date despre autonomie, puterea motorului şi momentul lansării pe piaţa dar se ştie că sunt adresate "tinerei generaţii urbane", adică celor care nu pot sta fără smartphone. Tocmai de aceea, smartphone-ul poate fi folosit pe post de cheie de contact pentru scutere şi poate servi drept sistem de navigaţie şi "computer" de bord.
Mitsubishi i-MIEV
Prima maşină electrică a Mitsubishi vine în Europa în varianta de serie şi va fi lansată anul acesta în 14 state. Modelul de clasa mini este important fiindcă dă indicii clare despre cât de scumpă este acum o maşină electrică: între 33.000 şi 35.000 de euro. După aplicarea subvenţiilor guvernamentale din diverse tari preţul scade sub 30.000 de euro. Motorul electric are puterea de 49 kW (echivalentul a 67 CP), maşina are o autonomie de 150 km, iar viteza maximă este de 130 km/h.
Opel Astra GTC concept
Marca germană aduce în Franţa cea mai sportivă Astra în trei uşi, conceptul Astra Paris GTC. Maşina de 4,46 metri lungime dispune de un motor de 2,0 litri, 290 CP, iar versiunea de serie va apărea la anul. Maşina concurează cu versiunile sportive ale unor modele de volum: Renault Megane RS, Mazda 3 MPS, Volkswagen Golf GTI şi Ford Focua ST.
Peugeot 508
Modelul care înlocuieşte 407 va fi una din cele mai aşteptate noutăţi de la salon. Peugeot 508 are circa 4,8 metri lungime, se inspiră în partea frontală din conceptul SR1 prezentat în primăvară la Geneva, iar în momentul lansării, la început de 2011 - vor fi disponibile şase versiuni de motorizare. În 2012 va apărea şi o versiune micro-hibrida. 508 berlină se lansează în februarie în Franţa, iar o lună mai târziu apare break-ul.
Peugeot EX1
Peugeot se prezintă pe teren propriu şi cu conceptul EX1, maşina electrică de două locuri ce dispune de două propulsoare ce dezvoltă în total 340 CP. Maşina are câteva elemente de design care s-au regăsit şi la conceptul SR1 prezentat în primăvara la Geneva, dar este departe de producţia în serie, dat fiind că o maşină 100% electrică ce dezvoltă 340 CP ar fi incredibil de scumpă. EX1 e una din cele mai rapide maşini electrice, teste recente arătând că e capabilă să ajungă în doar 3,5 secunde la 100 km/h.
Range Rover Evoque
Marca deţinută de indienii de la Tata Motors e faimoasă pentru SUV-urile luxoase de 100.000 de euro, însă lucrurile se schimbă la Paris, unde va fi prezentat Evoque, cel mai ieftin, mic şi economic model pe care Range Rover l-a scos vreodată. Maşina va avea un preţ de pornire de sub 40.000 euro şi va fi lansată în vara anului viitor.
Renault DeZir
Marca franceză aduce un concept sportiv de clasă medie cu care vrea să deschidă o nouă linie de design cu conceptul DeZir, maşina 100% electrică dotată cu uşi care se deschid în stilul aripilor de pescăruş. Are 4,2 metri lungime, motorul 100% electric dezvoltă echivalentul a 150 CP iar automobilul este capabil să atingă "sută" în cinci secunde.
Saab 9-3 ePower
Saab, companie preluată acum câteva luni de olandezii de la Spyker, va prezenta la Paris primul său model 100% electric, o versiune break a lui 9-3 Combi din care vor fi construite 70 de exemplare pentru a fi testate în Suedia, la anul. Maşina are motor electric ce dezvoltă echivalentul a 184 CP, ajunge în 8,5 secunde la 100 km/h, iar autonomia promisă este 200 km. Testele încep la primăvară.
Smart E-scooter
Marca smart din grupul Daimler e celebră pentru maşinile foarte mici, dar e gata să mai reducă din dimensiuni şi va testa săptămâna aceasta reacţia publicului prezentând un scuter 100% electric cu autonomie de 100 km. Vehiculul cu două roţi este prezentat sub formă de concept şi dispune atât de ABS, cât şi de airbag. Scuterul electric dispune de baterii litiu-ion care se încarcă între trei şi cinci ore la o priză standard, iar autonomia este de 100 km, în timp ce viteza maximă este de 45 km/h. La scuterul smart poate fi conectat un smartphone care va funcţiona pe post de vitezometru şi sistem de navigaţie, dar va afişa şi autonomia plus gradul de încărcare al bateriei.