Cei mai mari producători auto din lume au început să-şi reducă producţia, salariile şi alte costuri în China, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, chiar dacă directorii prezenţi la Salonul auto de la Frankfurt încearcă să minimalizeze efectele încetinirii de pe piaţa chineză.
FAW-VW, societatea mixtă deţinută de grupul german Volkswagen (VW) în China, anulează bonusurile pentru angajaţi şi reduce schimburile la fabricile sale de lângă Changchun, susţin sursele. Audi, divizia de lux a VW, a redus numărul de zile lucrătoare la uzinele sale din China, din cauza cererii mai scăzute pentru modelele sale.
Rivala germană BMW a anunţat marţi reducerea numărului de maşini produse în China.
„Speranţele companiilor auto privind redresarea pieţei chineze sunt scăzute”, a apreciat analistul Clemens Wasner de la firma de consultanţă auto EFS.
Vânzările auto în China au scăzut în august pentru a cincea lună consecutiv, din cauza reducerii cererii, pe fondul încetinirii economiei şi a declinului pieţelor bursiere. Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) încearcă să influenţeze Guvernul să introducă măsuri de stimulare: înjumătăţirea taxei de 10% percepută la achiziţionarea vehiculelor, majorarea numărului de maşini pe care le pot achiziţiona consumatorii şi accelerarea înlocuirii autoturismelor vechi pentru a stimula cererea.
Asociaţia Producătorilor Auto din China a anunţat săptămâna trecută că vânzările de autoturisme au scăzut cu 3,4%, la 1,42 milioane de unităţi, după un declin de 6,6% în iulie şi 3,4% în iunie. Livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă au înregistrat în august un recul de 3%, la aproximativ 1,66 milioane de unităţi.
În iulie, General Motors a anunţat că va investi cinci miliarde de dolari în noi modele ce vor fi lansate pe pieţele emergente, inclusiv în China. Compania cu sediul în Detroit a vândut 248.815 de vehicule pe piaţa chineză în august, cu 4,8% mai puţine decât în perioada similară din 2014. În primele opt luni din acest an, livrările au urcat cu 2,3%, la 2,2 milioane de unităţi.
Societăţile mixte ale Ford din China au contribuit cu 411 milioane de dolari la profitul înainte de taxe înregistrat de producătorul auto american în trimestrul doi din 2015. Vânzările Ford în China au scăzut luna trecută cu 3%, la 79.608 vehicule, în timp ce, în perioada ianuarie — august 2015, s-a înregistrat un declin de 1%, la 700.196 unităţi.
Consumatorii din China vor cumpăra anul acesta mai mult de 20 de milioane de vehicule, faţă de peste 17 milioane în SUA, apreciază analiştii.
Recent, CAAM şi-a înrăutăţit estimările privind ritmul de creştere a vânzărilor de vehicule în acest an, până la 3%. Anterior, Asociaţia prognoza că vânzările de vehicule de pasageri şi comerciale vor creşte cu 7% în acest an, până la 25,1 milioane unităţi.
Menţinerea unor marje operaţionale de două cifre oferite de piaţa auto din China în ultimii ani este o operaţiune dificilă, în condiţiile în care economia chineză înregistrează cel mai lent ritm de creştere din ultimii 15 de ani, iar dealerii auto strâng cureaua pentru a pune capăt scăderii marjelor.