A doua zi de proteste ale transportatorilor locali a început cu un incident, după ce o parte dintre protestatari a intrat în curtea Primăriei Galaţi şi au fost chemaţi jandarmii. Lucrurile s-au liniştit în cele din urmă, iar reprezentanţii transportatorilor privaţi au purtat o discuţie cu primarul Marius Stan despre situaţia creată. Edilul nu este mulţumit de faptul că gălăţenii au avut de suferit în urma ieşirii microbuzelor private de pe trasee, dar transportatorii au susţinut, la rândul lor, că protestul a fost unul spontan, pe fondul expirării licenţelor pentru trasee. O înţelegere a fost schiţată între cele două părţi, oficiul juridic din Primărie urmând să comunice astăzi ce soluţii legale există pentru prelungirea contractelor în baza cărora transportatorilor locali le-au fost eliberate licenţele pentru trasee. „Pe noi ne interesează ca aceste contracte să fie prelungite cu doi ani. Procedura legală pentru a realiza acest lucru durează oricum un an de zile”, ne-a declarat Silviu Cârlan, prim-vicepreşedinte al Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) şi administratorul ACJ Globe Tour, unul dintre operatorii privaţi din Galaţi.
Totul în scris
Transportatorii locali nu vor renunţa la protest chiar dacă vor ajunge la un acord verbal de principiu cu reprezentanţii municipalităţii pe problema prelungirii contractelor, ceea ce înseamnă că gălăţenii trebuie să se obişnuiască cu situaţia de faţă pentru minim o săptămână, dacă nu chiar mai mult. „Nu vom reintra pe trasee decât după ce semnăm cu Primăria un acord scris privind prelungirea contractelor. Nu mai credem în nicio promisiune. În pare rău, dar aceasta este situaţia în care s-a ajuns. Miza sunt familiile a sute de oameni şi nu ne mai putem juca cu asta”, susţine Silviu Cârlan, prim-vicepreşedinte al COTAR. Între timp, pentru a compensa lipsa transportatorilor privaţi de pe trasee, Primăria Galaţi a solicitat societăţii Transurb să suplimenteze numărul de mijloace de transport în comun pe cele mai aglomerate rute din oraş. Au fost puse în circulaţie 6 tramvaie suplimentare pe traseul 39 şi 34 autobuze suplimentare, după cum urmează: 8 pe traseul 102, 2 pe traseul 104, 3 pe traseul 105, 1 pe traseul 7, 2 pe traseul 9, 8 pe traseul 11, 1 pe traseul 17, 1 pe traseul 19, 2 pe traseul 20, 2 pe traseul 22, 2 pe traseul 26, 1 pe traseul 29 şi 1 pe traseul 34.