Gălăţenii sunt invitaţi să guste din comedia de calitate la Festivalul Naţional de Comedie, care a fost deschis duminică seara, eveniment marcat cu decernarea premiilor celei de-a II-a ediţii a Concursului Naţional de Dramaturgie.
Astfel, dintre cei 26 de participanţi, un număr mai mic faţă de ediţia trecută, când au fost trimise peste 60 de lucrări, juriul a decis ca anul acesta să fie oferite cinci premii: premiul I a fost cucerit de Mălina Petre (Reşiţa), cu piesa „Vii şi pleci. Două coperte”, premiul II - Marinela Dumitrescu (Bucureşti), piesa câştigătoare fiind „Totul de vânzare”, premiul III - Olga Delia Mateescu (Bucureşti), pentru lucrarea „Paşaport pentru Canada”, Victor Cilincă (Galaţi), cu „Dulceţuri şi otrăvuri” şi Gabriel Avram, cu „Afrodisiac pentru femei”. Teatrul Dramatic „Fani Tardini” va pune în scenă piesa care a cucerit locul I - „Vii şi pleci. Două coperte”. După înmânarea premiilor, spectacolul care a marcat deschiderea Festivalului a fost „Puşlamaua de la etajul 13” de Mircea M. Ionescu, piesa de teatru câştigătoare a premiului I din ediţia de anul trecut.
Toate biletele au fost vândute
Publicul va avea ocazia, până duminică, de a vedea spectacole de excepţie oferite de trupe de teatru de renume din întreaga ţară. Conform spuselor directorului Teatrului Dramatic, nu mai sunt bilete disponibile, semn că gălăţenii sunt foarte interesaţi de cultură, dar şi că vor să râdă copios în aceste vremuri care ne încearcă.
„Am adus comedia din stradă, comedia politică, am transformat-o în artă şi o redăm gălăţenilor cu dragă inimă. Avem 13 spectacole deosebite, desfăşurate în opt zile. De asemenea, sunt şi alte manifestări deosebite: lansări de carte, vernisaje şi o discuţie incitantă despre comedie. În privinţa premiilor, acestea vor fi oferite cu sprijinul sponsorilor, a două bănci şi a mai multor persoane iubitoare de artă care au donat câteva obiecte”, ne-a spus Vlad Vasiliu, directorul Teatrului Dramatic.
Deşi fiecare dintre noi trece prin vremuri dificile în această perioadă de criză, directorul Festivalului, Marius Zarafescu, spune că ar trebui să găsim, în orice situaţie, motive de râs. „Chef de râs ar trebui să avem tot timpul, chiar şi atunci când avem probleme în jurul nostru. Trebuie să găsim resurse în noi, şi din artă, şi din teatru, să salvăm ce poate fi mai optimist, robust şi sănătos. Cred că, în special, în momentele de criză trebuie să avem poftă de râs, să sfidăm sistemul când este bolnav sau când nu e pregătit să construiască. Pot spune că e un moment bun pentru teatrul românesc. Important este că tinerii lucrează foarte mult şi în instituţiile de stat, dar şi în spaţii neconvenţionale. Vorbim despre tinerii regizori, dar şi interpreţi, scenografi şi sunt multe festivaluri. Atunci când o instituţie teatrală organizează un festival, trupa e mai activă, e mai pofticioasă să facă performanţă”, explică Marius Zarafescu.