21 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Decizia conducerii de a închide fabrica de bere de la Cluj-Napoca a fost determinată de rezultatele financiare slabe înregistrate de producător în prima jumătate a acestui an. Conform comunicatului remis de compania Ursus Breweries, în contextul condiţiilor economice dificile şi a scăderii continue a consumului pe piaţa berii din România, compania producătoare de bere intenţionează să îşi reorganizeze activităţile în Cluj. În locul fabricii de bere, compania va deschide o mini-unitate de producţie doar pentru a menţine tradiţia fabricării de bere Ursus în Cluj.
În urma analizelor celor de la Ursus a reieşit că piaţa berii continuă să scadă în România, mai ales că în perioada aprilie - septembrie 2010 volumele Ursus Breweries s-au diminuat cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar previziunile economice actuale rămân pesimiste în legatură cu revenirea pieţei pe termen scurt şi mediu.
Efectul scăderii vânzărilor va fi resimţit cel mai acut de către cei aproximativ 150 de angajaţi ai fabricii, ce vor rămâne fără locuri de muncă. „Închiderea fabricii din Cluj este o decizie grea. Colegii noştri de aici sunt principala noastră preocupare în procesul de restructurare a activităţii, angajaţii care lucrează în fabrica de aici sunt parte a organizaţiei noastre şi sunt importanţi pentru noi”, a declarat Gary Whitlie, preşedinte Ursus Breweries.

Mărcile Ursus Breweries sunt: Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar, Pilsner Urquell si Miller.
Producătorul de bere a fost puternic afectat economic şi pe parcursul anului 2009, când a fost nevoit să retragă de pe piaţă o cantitate de peste 190.000 litri de bere Redd’s Fresh la decizia inspectorilor Direcţiei de Sănătate Publică, plus încă peste 435 de hectolitri din iniţiativă proprie. Scandalul s-a iscat când o televiziune a făcut o serie de emisiuni pe tema unui igredient ce era inclus în reteta de fabricaţie a acestei beri, mai precis un aditiv alimentar care nu se regăseşte pe lista substanţelor permise la fabricarea berii, prevazute în ordinul comun al ministerelor Sănătăţii şi Agriculturii. În urma acestor probleme, Ursus Breweries a fost nevoită să schimbe reţeta de fabricaţie, însă incidentul a atârnat greu în balanţa financiară a companiei. Mai mult de atât, pe rolul Tribunalului Bucureşti, în ultimele luni au aparut  mai multe cereri de  deschidere a procedurii insolvenţei din partea unor firme la care compania producătoare de bere înregistrează datorii de ordinul miliardelor de lei vechi.


Articole înrudite