14 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Societatea comercială ALIMENTCOM SA din Tulcea a achiziţionat o cantitate de 585 MWh energie electrică, în şedinţa de tranzacţionare organizată în dată de 19.02.2013, în Ringul energiei electrice al BRM.
Pentru şedinţa de tranzacţionare desfăşurată pe platforma electronică de tranzacţionare la BRM Terminal Galaţi, a fost înregistrat un ordin iniţiator de cumpărare pentru o cantitate de 585 MWh energie electrică furnizare la JT. Energia electrică cumpărată va acoperi necesarul societăţii ALIMENTCOM SA Tulcea în perioada 01.04.2013 – 31.03.2014.
Tranzacţia a avut loc pe Piaţă la disponibil în Ringul energiei electrice, iar ordinele de sens contrar de vânzare au fost înregistrate din partea societăţilor: ENEL ENERGIE SA, GDF SUEZ ENERGY ROMÂNIA, TINMAR IND SA. Câştigătoarea licitaţiei a fost societatea TINMAR IND SA, care va livra energia electrică la preţul de 230,77 lei/MWh (preţ furnizor la care se adaugă taxele ANRE). Valoarea totală de tranzacţionare se cifrează la 135.000,45 lei.
191 tranzacţii cu energie electrică până acum
Ringul energiei electrice a fost lansat la BRM în luna februarie 2007, iar primele tranzacţii cu energie electrică au avut loc o lună mai târziu. Până în prezent, au fost organizate în ringul bursier, 191 tranzacţii cu energie electrică însumând o valoare de peste 932 milioane lei. Printre operatorii economici care au tranzacţionat energie electrică prin BRM, se numără: Spitalul Orăşenesc Târgu – Neamţ, Spitalul Municipal de Urgenţă Roman, Primăria Eforie, RATB, Regia Autonomă Oradea Transport Local, Regia Autonomă Transport Local Cluj Napoca, RAT Craiova, RATUC Cluj, Electrica, Electrica Transilvania Sud, Ten Transilvania Energy, SUBEX, Mecanica Ceahlău Piatra – Neamţ, CET Iaşi, Apa Serv Satu Mare, Compania de Apă Oradea, ECOAQUA SA Călăraşi, Uzina Termoelectrica Giurgiu, CFR Călători Constanţa, ASAM SA Iaşi, Alpin 57 Lux SRL, MIADMAR HDP, CCIA Giurgiu,  ASAM Iaşi, DGASPC Vrancea, Spitalul Municipal Miercurea Ciuc, Spitalul Clinic CF Constanţa, Academia de Poliţie, Comcereal Constanţa, Vel Pitar, Direcţia de Sănătate Iaşi, Spitalul Judeţean Piatra Neamţ, Garda Naţională de Mediu, Primăria Oraşului Darabani, Spitalul Zalău, STS, Primăria Oraşului Eforie, Compania de apă Olt, Primăria Stulpicani, Primăria Oraşului Borsa, Consiliul local Ostrov, ICDCOC Palas Constantă, Primăria Seica Mare, Primăria Oraşului Nădlac, Spitalul Medgidia, Spitalul Fălticeni, TE- MA Bucureşti, Sealynx Automotive, Comitetul Olimpic Roman, Duo TH Impex, Spitalul Câmpulung Moldovenesc, Spitalul Rădăuţi, ASAM SA Iaşi, Spitalul Borşa, CSN Nicolae Navasart, Modenna Lux, Spitalul Zam Albaă, Callatis Therm, Primăria Oraşului Medgidia, Cronos Agro Iaşi, Asociaţia Spitalelor Iaşi, Humoreanca SA, Comuna Ipotesti Suceava, Assi Oil SA, Compania Naţională a Uraniului cu toate filialele, Administraţia Porturilor Constanţa, Administraţia Porturilor Giurgiu, Spitalul Balneo Eforie Nord, Primăria Oraşului Feteşti, Yuka Mobili, Asociaţia primăriilor Timis, AXA Performance SA, Fundaţia Tineret Timis, Troleibuzul SA Piatra Neamţ, SCDVV Murfatlar, Romconsulting SA, Avis Timis, Spitalul Sf. Maria Iaşi, CFR Constanţa, Radiocom SA, Alimentcom Tulcea, Cip Savin Com Câmpulung.
Bursa Română de Mărfuri este în momentul de faţă singurul administrator al unei pieţe la disponibil, piaţă prin intermediul căreia atât autorităţile contractante, cât şi societăţile comerciale pot achiziţiona mărfuri cu un grad înalt de standardizare, numite şi mărfuri fungibile, sau diverse categorii de materii prime.
Piaţa la disponibil a fost organizată în baza Legii 357/2005 privind bursele de mărfuri, lege care reglementează activitatea societăţilor comerciale pe această piaţă. Accesul autorităţilor contractante rezidă din prevederile Legii 357/2005 privind bursele de mărfuri, corelate cu art. 122 lit. f) şi art. 252 lit. f) din OG 34/2006 privind achiziţiile publice.
Piaţa la disponibil este structurată pe ringuri de produse specializate în cadrul cărora sunt definite activele suport. Pentru fiecare activ suport Bursa defineşte activele de tranzacţionat.
În acest moment, Bursa Română de Mărfuri are organizate mai multe ringuri specializate: Produse petroliere, Energie electrică, Gaze Naturale, Procesare, Cărbune, Materiale construcţii, Medicamente, Legume fructe, Cereale, Mărfuri generale (produse alimentare, de birotică şi papetărie, anvelope etc.). Lista completă a produselor fungibile este disponibilă la adresa:
http://www.brm.ro/files/File/Fungibile/ListaMarfurilFungibile.xls
Principalele avantaje rezultate din accesarea pieţei la disponibil
- preţul obţinut într-un cadru organizat, ca rezultat al confruntării directe dintre cerere şi ofertă. Utilizarea mecanismului de negociere a preţului în cadrul licitaţiei cu strigare conferă posibilitatea îmbunătăţirii suplimentare a preţurilor de către ofertanţi faţă de ofertele financiare iniţiale. În situaţia în care preţurile obţinute nu se încadrează în plafonul propus, există posibilitatea de a negocia reducerea acestora cu ofertantul clasat pe primul loc în cadrul aceleiaşi şedinţe, fără să fie necesară reluarea întregii proceduri;
- termenul redus de desfăşurare a procedurilor - ordinul este programat la tranzacţionare în maxim 7 zile din momentul emiterii lui;
- durata totală a procedurii până la semnarea contractului este de maxim 15 zile;
- cotaţiile BRM – oferă avantajul unui sistem de referinţă în ceea ce înseamnă raportarea la preţurile pieţei în tranzacţiile realizate prin BRM (www.brm.ro);
- executarea în bune condiţii a contractului în baza sistemului de garanţii utilizat, cât şi ca urmare a atentei selecţii a ofertanţilor înainte de a fi admişi la tranzacţionare;
- existenţa unui număr mare de ofertanţi datorită cantităţilor importante tranzacţionate la nivelul total al pieţei;
- economia de timp şi efort suplimentar legat de valorificarea sau achiziţionarea produselor;
- eliminarea birocraţiei aferente procedurilor clasice de achiziţii publice prin standardizarea mărfurilor şi reducerea numărului de documente solicitate şi depuse.
- caietul de sarcini este întocmit de către autoritatea contractantă, incluzând toate cerinţele tehnice, valorice, de derularea a contractului, etc;
- comisia care este desemnată de către autoritatea contractantă participă la verificarea ofertanţilor (conform caietului de sarcini) şi decide calificarea ofertanţilor;
- dacă nu se obţin cotaţiile dorite conform bugetului estimat, procedura se poate anula, urmând a decide reluarea procedurii după consultarea factorilor decizionali;
- contestaţiile, conform Regulamentului Bursier, se depun la sediul BRM - Terminal Galaţi şi sunt soluţionate de comisia de licitaţie în maxim 24 de ore.


Articole înrudite