În continuarea informărilor transmise cu privire la incidentul neprevăzut apărut în camera serverelor centrale ale Registrului Auto Român, "transmitem o serie de actualizări:
Începând din dimineaţa zilei de marţi, 26.11.2024, a redevenit funcţională aplicaţia informatică destinată înregistrării la nivel naţional a inspecţiilor tehnice periodice, iar activitatea staţiilor ITP autorizate a putut fi reluată în condiţii normale. Asta înseamnă că orice posesor de vehicul se poate prezenta la staţiile ITP de unde va primi pe loc documentele care atestă efectuarea inspecţiei, desigur în cazul în care maşina este declarată “admis”.
Angajaţii RAR au început deja să introducă în sistemul informatic documentele procesate offline în perioada în care am avut înreruperi în funcţionarea bazelor de date, iar clienţii le vor primi şi în format fizic în cel mai scurt timp. Totodată, poate fi desfăşurată activitatea şi în atelierele TLV, acei agenţi economici care montează, repară şi verifică tahografe sau limitatoare de viteză.
După jumătatea zilei de marţi a fost restabilit şi schimbul de date cu Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări. Prin urmare, această instituţie poate accesa datele necesare în sistemele informatice ale RAR.
Registrul Auto Român îşi prezintă scuzele pentru această situaţie neprevăzută şi pentru neplăcerile provocate.
Clienţii care au în continuare nelămuriri sau au nevoie de diferite date, pot suna la call-center (021/9672), secţiunea “Informaţii”", informează Biroul de presă - Registrul Auto Român.