Comparativ cu anul trecut, traficul în Porturile Dunării Maritime înregistrează până în prezent o scădere. Mihai Ochialbescu, Directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime, a precizat: „Din punctul meu de vedere, traficul portuar este mai slab decât anul trecut. Aşteptăm o revigorare după luna iunie, când o să apară cerealele. Deocamdată traficul este la 90-95% din traficul de anul trecut. (…) Aveam la vremea asta în jur de 1 milion - 1,2 milioane de tone, dar anul acesta avem 900.000 - 950.00 tone lunar”. Scăderea traficului portuar este în strânsă legătură cu activitatea Combinatului Siderurgic. Ochialbescu a declarat: „Tot Combinatul are o mică scădere, tuşeşte”.
Prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea se operează în genere la acest moment cerealele şi fierul vechi, cărora li se adaugă produsele siderurgice dar şi bauxita din Tulcea. Ochialbescu a adăugat problemele privind traficul de containere, aflat în scădere la nivel mondial, resimţit şi la noi: „În general, din punct de vedere al porturilor, traficul de containere a scăzut. Trafic de containere pe Dunăre nu prea am văzut din 2008, de când a căzut la toată lumea, şi pe Dunăre şi pe căile navigabile interioare”. Ochialbescu şi-a exprimat speranţa revigorării traficului din Porturile Dunării Maritime, neexplicându-şi actualul paradox, preferinţa vecinilor pentru alte porturi mai îndepărtate, în condiţiile în care taxa de canal a scăzut la jumătate comparative cu anul trecut: ”Aş prefera să văd din nou în porturile gălăţene cheresteaua, buştenii, mai multe cereale şi alte mărfuri, nu neapărat containere. Vreau să văd mărfurile tipic româneşti să plece, iar altele care vin la noi. Sunt mărfuri din nordul Moldovei care se duc la Constanţa, mărfuri care pleacă din Vrancea şi în loc să vină la Galaţi pleacă la Constanţa, mărfuri din judeţe apropiate care merg la Constanţa. Aici e problema. Ceva nu e în regulă. De ce pleacă marfurile acolo şi nu vin la Galaţi?”.
Prin porturile Galaţi, Brăila şi Tulcea se operează în genere la acest moment cerealele şi fierul vechi, cărora li se adaugă produsele siderurgice dar şi bauxita din Tulcea. Ochialbescu a adăugat problemele privind traficul de containere, aflat în scădere la nivel mondial, resimţit şi la noi: „În general, din punct de vedere al porturilor, traficul de containere a scăzut. Trafic de containere pe Dunăre nu prea am văzut din 2008, de când a căzut la toată lumea, şi pe Dunăre şi pe căile navigabile interioare”. Ochialbescu şi-a exprimat speranţa revigorării traficului din Porturile Dunării Maritime, neexplicându-şi actualul paradox, preferinţa vecinilor pentru alte porturi mai îndepărtate, în condiţiile în care taxa de canal a scăzut la jumătate comparative cu anul trecut: ”Aş prefera să văd din nou în porturile gălăţene cheresteaua, buştenii, mai multe cereale şi alte mărfuri, nu neapărat containere. Vreau să văd mărfurile tipic româneşti să plece, iar altele care vin la noi. Sunt mărfuri din nordul Moldovei care se duc la Constanţa, mărfuri care pleacă din Vrancea şi în loc să vină la Galaţi pleacă la Constanţa, mărfuri din judeţe apropiate care merg la Constanţa. Aici e problema. Ceva nu e în regulă. De ce pleacă marfurile acolo şi nu vin la Galaţi?”.