Afacerile din sectorul producţiei viticole din România ar putea depăşi, în 2016, nivelul de 723 de milioane de lei, peste valoarea din anul anterior, de 680 de milioane de lei, ţara noastră clasându-se pe locul 13 în topul mondial al producătorilor de vinuri, reiese dintr-o analiză de specialitate publicată de KeysFin.
În acelaşi timp, tot în acest an, producţia de vin a României a crescut cu 37%, la 4,8 milioane de hectolitri, iar numărul firmelor producătoare a ajuns la 217 companii certificate oficial. Cei mai mulţi producători se găsesc în Vrancea (69), Bucureşti (24), Prahova (18), Constanţa (11) şi Buzău (10).
De asemenea, cele mai importante companii, exclusiv pe acest cod CAEN, după cifra de afaceri înregistrată în 2015, erau: Cramele Recaş SA, Zarea, Vinexport şi Trade-Mark SA.
Potrivit datelor KeysFin, afacerile din sectorul producţiei viticole au atins, în 2015, nivelul de 680 de milioane de lei, iar în 2016 ar putea depăşi nivelul de 723 de milioane de lei, înregistrat în 2013.
În 2015, cele mai importante zone producătoare erau: Vrancea, Buzău, Iaşi, Vaslui, Constanţa şi Dolj.
La capitolul viticol, România se află, în prezent, pe locul 13 pe plan mondial, topul fiind condus de italieni, cu un volum al producţiei de vin de 48,8 milioane hectolitri in 2016, în scădere cu 2% de la 50 milioane hectolitri în 2015, urmaţi de francezi, cu 41,9 milioane hectolitri (-12%), spanioli, cu 37,8 milioane hectolitri (+1%), americani, cu 22,5 milioane hectolitri (+2%) şi australieni, cu 12,5 milioane hectolitri (+5%).
Producţia globală de vin a scăzut, anul acesta, cu 5% faţă de anul trecut, de la 274,4 milioane hectolitri la 259,5 milioane hectolitri, conform datelor preliminarii prezentate de către directorul general al Organizaţiei Internaţionale a Viei şi Vinului (OIV), Jean-Marie Aurand.
KeysFin oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiţiei, la studii şi analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piaţa românească.