16 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Programul „Rabla” trebuie să fie ultimul în 2014 şi să înceapă în februarie
Programul „Rabla” trebuie să fie ultimul în 2014 şi să înceapă în februarie

Programul Rabla din acest an trebuie să fie ultimul, iar pentru a avea un efect pozitiv trebuie să înceapă în februarie, a declarat, marţi, pentru AGERPRES, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), Ernest Virgil Popovici.
"Toţi membrii APIA au fost de acord că Programul Rabla a avut rezultate pozitive, dar, după cum aţi văzut, în fiecare an a fost din ce în ce mai puţin util. Drept pentru care, toţi membrii APIA, fără excepţie, au fost de acord să solicite ministerului de resort demararea ultimul program Rabla în 2014. Peste două săptămâni, vom avea o întâlnire cu oficialii de la Ministerul Mediului. Noi am cerut ca programul să înceapă din februarie. Nu este din scurt, pentru că acesta este pregătit încă de anul trecut. Pe de altă parte, dacă porneşte şi anul acesta în iunie, ca în 2013, va avea un efect dezastruos”, a afirmat Popovici.
Întrebat care va fi alternativa în 2015 la programul guvernamental privind înnoirea parcului auto naţional, şeful APIA a menţionat că există discuţii în acest sens, însă este nevoie şi de o deblocare a creditării.
"Pentru 2015, suntem în discuţii să vedem care este alternativa la Rabl'. E nevoie de o colaborare cu dealerii, cu Ministerul de Finanţe. În plus, dacă se dă drumul la creditare, va exista un atu. Practic, cu banii pe care cineva îi dă pe o maşină cu o vechime mai mare de 15 ani, îşi poate contracta un leasing fără a se împovăra prea mult”, a explicat preşedintele APIA.
Conform Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), românii au cumpărat, până în prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul Programului Rabla 2013, iar circa 19.900 de maşini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.
Din numărul total de autovehicule cumpărate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri.
AFM a alocat, în 2013, în primă fază, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete 'Rabla'. Ulterior, din noiembrie, numărul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.
Programul „Rabla are ca scop înlocuirea maşinilor mai vechi de 10 ani, pentru ediţia din acest an a programului fiind utilizat un singur tichet valoric în valoare de 6.500 de lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou.


Articole înrudite