Peste trei sferturi (76%) din vânzările online de software efectuate în 2017, în România, au avut în prim plan produsele de securitate şi protecţie a datelor personale, în timp ce 90% dintre aceste tranzacţii sunt achitate cu carduri Visa şi Mastercard, reiese din rezultatele Raportului pentru comerţul digital, elaborat de unul dintre liderii din industria soluţiilor eCommerce.
Conform documentului, în 2017 valoarea medie pentru o achiziţie din segmentul software, SaaS şi servicii online se ridică, în România, la 37 de dolari, faţă de media de 47 de dolari, la nivel mondial.
Produsele de securitate şi protecţie a datelor personale conduc în comerţul global cu produse software online, reprezentând peste 30% din vânzările totale. De asemenea, soluţiile software pentru design şi multimedia (inclusiv softuri pentru prelucrări audio-vizuale) urmează în clasament, cu un procent de 23%, iar serviciile online încheie podiumul, cu o pondere de 20%.
În România, apetitul pentru produse de securitate şi protecţie a datelor personale a crescut considerabil, aceste categorii de produse însumând 76% din vânzările online, urmate de soluţii pentru marketing (4%) şi soft utilitar (4%).
Totodată, în privinţa preferinţelor de plată, raportul întocmit de 2Checkout relevă faptul că Visa şi MasterCard continuă să domine în domeniul plăţilor online, având o pondere de 68% din vânzările de software şi servicii online, urmate de PayPal cu 20% şi American Express cu 7%. Distribuţia aceasta este valabilă şi pe piaţa din Statele Unite. În alte ţări, consumatorii au preferinţe pentru metode de plată locale cum ar fi Alipay în China (54%), iDEAL în Olanda (44%), carduri locale în Brazilia (23%) şi Turcia (17%), Carte Bancaire în Franţa (12%) şi JCB sau Konbini în Japonia (cu 15%, respectiv 5% din tranzacţii).
La nivelul României, situaţia este similară cu cea din 2016, respectiv 90% din cumpărăturile online pentru software şi SaaS fiind achitate cu carduri Visa şi MasterCard, faţă de 88% anul trecut, 4,7% prin PayPal (6% în 2016) şi 3,6% prin transfer bancar (4% în 2016).
Potrivit sursei citate, cea mai mare piaţă de desfacere pentru soluţii software şi servicii comercializate online rămâne SUA, cu aproape jumătate din piaţa globală. La distanţă de primul loc, urmează Marea Britanie, Germania, Franţa şi Canada. România este pe locul al 18-lea în topul vânzărilor prin platforma Avangate, în creştere cu patru poziţii faţă de 2016.
Raportul pentru comerţul digital elaborat de 2Checkout, lider în industria soluţiilor eCommerce, se bazează pe sute de mii de tranzacţii globale ce au avut loc prin platforma Avangate în perioada august 2015 — iulie 2017. Analiza pune accent pe regiunile şi categoriile cu cea mai rapidă evoluţie, precum şi cele mai populare metode de plată la nivel global.