21 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Lucrările de întreţinere, absolut necesare pentru funcţionalitatea infrastructurii portuare, implică fonduri foarte mari, ce reprezintă adevărate pietre de moară pentru autorităţile locale. Ochialbescu apreciază că în condiţiile actuale, în care autorităţile locale nu îşi pot permite nici măcar acordarea unei asistenţe sociale minime pentru populaţia săracă, întreţinerea unui port este pur şi simplu imposibilă.
Directorul APDM a menţionat şi posibilitatea prezentă pe care o au agenţiile statului în accesarea fondurilor europene, prin programele operaţionale sectoriale. Aceste tipuri de fonduri nu pot fi accesate însă şi de autorităţile locale. „Am mai făcut o dată această greşeală” a comentat Ochialbescu. Directorul APDM a menţionat situaţia portului Brăila, care în perioada 2001-2005 a trecut în administrarea autorităţilor locale, însă municipalitatea Brăila şi Consiliul Judeţean Brăila nu au avut fondurile necesare întreţinerii portului. Astfel, portul a fost lăsat în voia sorţii. Directorul APDM a reamintit că după revenirea Portului Brăila în administrarea statului, au fost alocate sume de bani mai mari decât s-ar fi cheltuit prin menţinerea neîntreruptă a portului în ograda statului, care ar fi reuşit să îi asigure funcţionalitatea.
Ochialbescu a explicat necesitatea dragării periodice a şenalului navigabil, inclusiv în zonele portuare. După perioadele de creştere masivă a nivelului apelor Dunării urmează scăderi bruşte ale acestora, pentru că în zona noastră avem „ape uşoare”. În astfel de situaţii, destul de frecvente, se depun foarte multe aluviuni la maluri, caz în  care se impune dragarea.


Articole înrudite