Muştarul comercializat pe piaţa românească are în conţinut între 0 şi 8 aditivi alimentari (E-uri), în timp ce aproape 45% din produsele studiate nu menţionează pe etichetă conţinutul de boabe sau de făină de muştar, potrivit rezultatelor unui proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPS România) - o9atitudine!.
În cadrul studiului au fost analizate 29 de produse tip muştar, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim în luna iulie 2014. Astfel, în ceea ce priveşte numărul de E-uri, din cele 29 de tipuri de produse analizate, acesta variază între 0 şi 8 E-uri: 34,48% din produsele analizate au în conţinut 3 E-uri, 24,13% -2 E-uri, 13,79 % - 1 E, 10,34% din produsele analizate - 4 E-uri. Potrivit studiului, 3,44% din produsele analizate conţin 8 aditivi alimentari, în timp ce un procent similar de astfel de produse nu conţine niciun fel de E-uri.
De asemenea, în ceea ce priveşte conţinutul de boabe sau de făină de muştar, acesta variază între 15% şi 30%, însă aproape 45% din produsele studiate nu menţionează pe etichetă aceste ingrediente.
Gramajul produselor studiate variază între 150 — 500 grame, iar 72,41% din aceste produse menţionează pe etichetă valoarea nutriţională. Totodată, 34,48% din produsele de tip muştar menţionează şi valoarea zaharurilor, care variază între 0,9 şi 6,2 grame/100 grame de produs.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de ANPCPPS România - InfoCons în cadrul consorţiului ICRT - International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România - ANPCPPS România - o9atitudine ! - InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro) unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers Internaţional, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, ce apără drepturile consumatorilor.