Peste 54% dintre întreprinderile mici şi mijlocii doresc să-şi menţină afacerea la dimensiunile actuale în următorii doi ani iar peste 36% intenţionează să-şi extindă moderat afacerea, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
„Potrivit unui sondaj realizat pe un eşantion de 1.569 de întreprinzători, 54,11% dintre întreprinderile mici şi mijlocii doresc să-şi menţină afacerea la dimensiunile actuale în perioada 2015-2016. De asemenea, 36,7% dintre IMM-uri intenţionează să-şi extindă moderat afacerea, în timp ce 4,82% dintre firme au în vedere o extindere rapidă a acesteia. Reducerea dimensiunii afacerii este vizată de 2,15% dintre IMM-uri, iar 1,83% dintre întreprinderile mici şi mijlocii şi-ar putea închide afacerea. Vânzarea afacerii ar putea deveni realitate pentru un procent de 0,39% dintre IMM-uri”, a declarat Ovidiu Nicolescu.
Conform sondajului, în anul 2014 a crescut procentul IMM-urilor care elaborează planuri de afaceri.
„Dacă dorim să avem performanţă, trebuie să implementăm strategii şi planuri de afaceri. Ne bucurăm că în acest an a crescut, faţă de 2013, procentul IMM-urilor care elaborează planuri de afaceri. Astfel, în 2014 un procent de 57,15% dintre IMM-uri elaborează planuri, faţă de numai 44,6% în 2013. În ceea ce priveşte elaborarea politicilor anuale, în acest an 46,36% dintre IMM-uri fac acest lucru, faţă de numai 38,54%. Strategiile pentru o perioadă mai lungă (3-5 ani) sunt elaborate în acest an de 10,79% dintre întreprinderi, faţă de numai 6,06% în 2013”, a mai spus preşedintele CNIPMMR.
Acesta a subliniat, totodată, că valoarea şi calitatea previziunilor depind de predictibilitatea mediului de afaceri, motiv pentru care autorităţile statului — în special Guvernul şi Parlamentul — trebuie să aibă ca obiectiv principal asigurarea unui mediu cât mai predictibil în perioada următoare.