21 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Grila taxei auto pe 2011 a apărut în proiectul de ordonanţă de urgenţă care va modifica taxa actuală de poluare, începând cu 1 ianuarie 2011. Potrivit acesteia, cuantumul taxei urmează să se dubleze, chiar în “punctul nevralgic” al al şoferului român: maşina germană, veche de cinci ani.
Statisticile arată că românii cumpără cel mai des de afară Volkswagen Golf. De aceea am calculat taxa nouă pentru acest model. Vechi de cinci ani şi de 10 ani. Astfel, pentru un VW Golf 5 FSI de 1,6 litri, din 2006, taxa auto din 2011 va fi de circa 850 de euro, faţă de numai 443 de euro în prezent. Pentru Golf 5 TDI de 1,9 litri, din acelaşi an, taxa va fi de 1.987 de euro, faţă de 683 euro în prezent. Pentru Golf 4 TDI de 1,9 litri, din 2001, taxa va fi de 2.715 euro, faţă de 1.188 în prezent. În cazul maşinilor echipate cu motor diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule, recunoscute de de Registrul Auto Român, cuantumul taxei se reduce cu 25%.

Pe final de an

Pentru maşinile achiziţionate înainte de data de 31.12.2010 şi care nu au fost înmatriculate în România până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, se aplică nivelul taxei pe poluare de acum. Statul înţelege prin “achiziţionate”, maşinile pentru care se face dovada plăţii integrale sau a unui avans. Mai beneficiază de taxa pe 2010 maşinile pentru care s-a eliberat dovada de înmatriculare provizorie de către autorităţile din ţara de provenienţă, înainte de 31 decembrie.
Proiectul este lăsat în dezbatere publică doar până la 14 decembrie.


Articole înrudite