V-aţi întrebat vreodată cum reuşesc supermarketurile să aibă mereu stocurile potrivite, în funcţie de vreme? Răspunsul stă în tehnici speciale ale prognozei meteo care pot prezice în detalii uimitoare cum ceea ce vom cumpăra va fi afectat chiar şi de cele mai mici schimbări ale temperaturii.
Când temperatura creşte de la 20 la 24 de grade Celsius, vânzările de hamburgeri cresc cu 42%, potrivit unui studiu realizat de lanţul Tesco.
O creştere cu 10 grade într-un weekend de vară înseamnă o creştere cu 300% a cererii pentru carnea de grătar, în timp ce legumele suferă o scădere de 25%.
Vremea rece face ca supa de conopidă sau cârnaţii să aibă trecere mai mare în rândul consumatorilor.
Tesco susţine că a studiat timp de 15 ani comportamentul consumatorilor pentru a fi siguri că au produsele potrivite pe rafturi.
Suntem profund afectaţi de „primul” weekend de iarnă, respectiv vară. Cum se face mai frig, trecem la consumul de ciocolată caldă. Când se face cald, cererea pentru căpşuni creşte cu 20%. Un lucru este sigur: cumpărăm mai multă salată lunea.
Şi tot în primul weekend mai călduros, cererea pentru produsele de epilat creşte cu 1400%. După venituri, vremea influenţează cel mai mult vânzările. Vremea caldă nu este întotdeauna de bun augur pentru comercianţi: îşi fac stocuri uriaşe de haine şi 6-7 săptămâni nimeni nu le mai cumpără pentru că începe toamna.