Guvernul francez va continua strategia propusă anul trecut, legată de creşterea taxelor pe vânzări şi scăderea impozitelor pe munca salariată, ca strategii premergătoare alegerilor prezidenţiale care vor avea loc în aprilie.
Creşterea TVA-ului pe bunurile importate este o măsură menită, cel puţin teoretic, să finanţeze reducerile de taxe pe munca salarială, astfel încât să se încurajeze consumul din producţia internă şi, în acelaşi timp, să fie mai ieftin pentru potenţialii angajatori să angajeze noi oameni. Ca urmare, aceasta taxă, numită "TVA social", ar trebui să limiteze creşterea îngrijorătoare a şomajului din Franţa, notează Wall Street Journal.
Din cauza faptului că este an electoral, autorităţile franceze se confruntă cu problema şomajului, pentru care trebuie să instituie măsuri eficiente într-un timp foarte scurt. Preşedintele Sarkozy a declarat în cadrul discursului de Anul Nou că impozitele foarte ridicate pe munca salariată trebuie să fie scăzute şi că, de asemenea, importurile ieftine trebuie să contribuie la securitatea socială.
De asemenea, ministrul francez al Muncii, Xavier Bertrand, a declarat că TVA-ul social este o măsură adoptată "pentru beneficiul Franţei şi pentru beneficiul pieţei muncii". Jumătate din valoarea salariului este încasată sub formă de impozite, de către autorităţile franceze, în vreme ce impozitele similare din Germania reprezintă doar 39 de procente din salariu.
Contextul este cu atât mai presant cu cât Germania a anunţat cote minime ale şomajului pentru ultimii 20 de ani, performanţă care creşte aşteptările electoratului din ţara vecină faţă de proprii lideri.