Facebook şi Google vor dispărea în următorii cinci sau opt ani, crede revista Forbes. Deşi aceşti mamuţi ai internetului nu vor da faliment, în câţiva ani vor aparţine de domeniul trecutului. Principalul motiv este evoluţia Internetului. „Se pare că, în spaţiul cibernetic, rezistenţa în timp a unei companii este în relaţie directă cu perioada în care s-a născut firma", scrie Eric Jackson pentru Forbes. Acesta subliniază că în lumea Internetului au fost trei generaţii: Web 1.0, era companiilor fondate între 1994 şi 2001 - Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon şi eBay-, apoi Web 2.0, companiile fondate între 2002 şi 2009, respectiv Facebook, LinkedIn şi Groupon, iar cea de-a treia „eră", cea din 2010 încoace, cea a telefoanelor mobile.
S-a observat că, odată cu trecerea la o nouă generaţie, cea din urmă n-a putut ţine pasul şi nu s-a putut adapta schimbărilor. Odată cu apariţia companiilor Web 2.0, s-a observat că acestea s-au îndreptat spre dimensiunea socială a interacţiunilor online. Astfel, MySpace a pus bazele unei reţele pentru pasionaţii de muzică, Facebook a „racolat" studenţii, iar LinkedIn s-a dedicat relaţiilor dintre oamenii de afaceri. Alte reţele mai puţin cunoscute în România, precum Digg, Reddit şi StumbleUpon, au demonstrat cum utilizatorii pot genera conţinut şi cum acest lucru poate creşte valorea unei comunităţi online.
Companiile din „era" Web 1.0 n-au putut înţelege dimensiunea socială pe care se punea accent în Web 2.0 şi nu prea au reuşit să se adapteze.
După 2010 au apărut companiile sociale care şi-au îndreptat atenţia spre „telefoanele inteligente" (smartphone-uri) şi astfel a luat naştere o nouă generaţie: cea mobilă. Aceste companii prezic că în câţiva ani oamenii vor folosi aplicaţiile de pe telefoanele lor mobile în locul site-urilor. Probabil, cel mai bun exemplu este Instagram, o companie achiziţionată de curând de Facebook.