22 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
De ce avem nevoie pentru a deveni un important producător auto?
De ce avem nevoie pentru a deveni un important producător auto?

În prezent, pe teritoriul României activează doi mari producători de autoturisme: Renault, la Mioveni, Piteşti, şi Ford, la Craiova. Dacă am fi avut şi o infrastructură rutieră la standarde internaţionale, este foarte probabil că acum am fi găzduit şi o uzină Daimler. Producătorul auto a ales, însă, în anul 2008, să-şi deschidă o fabrică în Ungaria, în pofida faptului că, acolo, suportă costuri mai mari cu forţa de muncă.
Revenind la topul european al producătorilor de automobile, pe primele locuri se află Germania cu 5,4 milioane de maşini produse în 2013, Spania, cu 1,7 milioane de autoturisme, Marea Britanie, cu 1,5 milioane de unităţi, şi Franţa, unde anul trecut au ieşit pe porţile uzinelor 1,46 milioane de automobile. Cehia ocupă poziţia a cincea, cu 1,12 milioane de unităţi produse, fiind urmată de Slovacia (975.000), Polonia (475.000) şi Belgia (449.600).
Marţi, în presă a apărut informaţia potrivit căreia un concern auto de talie mondială i-a solicitat companiei Roland Berger Strategy Consultants asistenţă în găsirea unui teren în suprafaţă de 40 de hectare pe care să construiască o uzină greenfield cu o capacitate de producţie de 300.000 de autoturisme pe an. „Roland Berger Strategy Consultants a fost mandată de un producător auto mondial ce ia în considerare construcţia unei fabrici de asamblare autovehicule urmând a aproviziona mai multe pieţe potenţiale în Africa, Orientul Mijlociu şi Europa...Investiţia vizează activităţile de ştanţare, vopsire, asamblare a caroseriei şi a autovehiculului (şi o parte din piese, dacă va fi necesar) implicând un număr estimat de peste 3.000 de angajaţi direct pentru o capacitate de producţie de aproximativ 300.000 autovehicule pe an. Investiţia ar putea de asemenea implica realizarea unei linii de producţie de motoare pentru o capacitate de 300.000 de motoare pe an”, se arată într-o adresă a Roland Berger către Ministerul Economiei, citată de Economica.net.
Anul trecut, Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), declara că, după Renault şi Ford, în România ar putea veni un al treilea mare producător de prestigiu, şi anume Grupul Daimler. Potrivit lui Stroe, Daimler ar prefera să deschidă o nouă uzină în România în loc s-o extindă pe cea din Ungaria, pentru a nu-şi concentra întreaga capacitate de producţie într-o companie de dimensiuni prea mari, greu de gestionat.
În fine, dacă România va deveni destinaţia unui al treilea mare producător auto, care ar urma să producă 300.000 de autovehicule anual, ar reuşi să urce pe poziţia a şaptea în topul european al producătorilor de autoturisme, înaintea Belgiei şi a Poloniei. 


Articole înrudite