Dacia a vândut anul trecut 655.235 de automobile, cu 12,2 % mai mult faţă de 2016, producătorul deţinând, cu 43 262 vehicule comercializate (+ 11,3% faţă de nivelul înregistrat în 2016), o cotă de 29 % din vânzările de vehicule noi din România.
Din totalul vehiculelor vândute prin intermediul programului Rabla, 47% au fost livrate de Dacia. Cu peste 16.200 de unităţi comercializate - aproximativ 40% din vânzările totale ale mărcii - Logan berlină este cel mai popular model Dacia în România.
„Acest rezultat ar fi putut fi mai bun dacă piaţa locală nu ar fi suferit în 2017 impactul masiv al importurilor de vehicule de ocazie, în contextul în care România a înregistrat anul trecut un record trist în domeniul înmatriculărilor de maşini uzate”, arată un comunicat al companiei.
Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unităţi). Lansată la sfârşitul primului semestru, versiunea Stepway reprezintă un sfert din vânzările totale ale modelului Logan MCV.
Sandero domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu peste 8.400 de unităţi livrate, se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele, peste 75% din clienţi alegând versiunea Sandero Stepway.
Prima generaţie a modelului Duster a realizat în 2017, cu aproape 8 300 de unităţi comercializate, cea mai bună performanţă din întreaga sa carieră. Prezentat la Salonul de la Frankfurt, noul SUV Dacia a fost lansat în luna decembrie pe piaţa din România. În decurs de numai trei săptămâni au fost vândute 600 de unităţi, din care primele 100 de exemplare au fost comandate exclusiv online.
Cu peste 950 de unităţi livrate, din care 40% în versiune Stepway, Lodgy şi-a consolidat poziţia de lider în segmentul monovolumelor. Rezultate bune au fost înregistrate şi de modelele Dokker şi Dokker VAN, acesta din urmă reuşind să atingă, cu 3 371 de unităţi, cea mai bună performanţă de la lansarea sa în 2012, mai arată comunicatul.
Pe pieţele externe compania a vândut anul trecut 611.973 vehicule, cu 12% mai multe faţă de anul 2016. Europa domină în clasamentul pe regiuni, cu peste 460.000 de vehicule vândute în 2017.
Franţa este prima destinaţie de export, cu aproape 120.000 de unităţi, cea mai bună performanţă înregistrată până în prezent. Dacia se situează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen, rezultat care se bazează în principal pe succesul modelelor Duster şi Sandero.
Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de aproape 65.000 de unităţi.
Italia se situează pe poziţia a treia, cu peste 63.000 de unităţi, urmată de Spania, unde au fost vândute anul trecut mai mult de 56.000 de vehicule marca Dacia.
În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 25.211 unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul pieţelor externe ale mărcii.