26 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Dacă păcăleşti clienţii, statul îţi poate închide firma
Dacă păcăleşti clienţii, statul îţi poate închide firma

Toate firmele încearcă în fel şi chip, în această perioadă de dinainte de Sărbători, să atragă cât mai mulţi clienţi, folosind metode mai mult sau mai puţin ortodoxe. Din acest motiv, în perioada de dinaintea Sărbătorilor de Iarnă, comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) fac mai multe controale la comercianţi.
„În perioada premărgătoare sărbătorilor de iarnă, acţiunile de control desfăşurate de comisarii instituţiei noastre se intensifică atât în baza programelor trimestriale aplicate la nivel naţional, cât şi a controalelor stabilite la nivel regional în scopul verificării modului de aplicare a legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor”, afirmă Marius Alexandru Dunca, preşedintele ANPC, în răspunsul oficial la o interpelare a unui deputat.
Acesta a subliniat faptul că orice anunţ de reducere de preţuri ce nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu preţul de bază este considerat o formă de publicitate înşelătoare şi este pedepsită conform legii. Mai exact, comercianţii care încearcă să-şi înşele clienţii afişând reduceri false riscă, în primul rând, amenzi cifrate între 5.000 lei şi 50.000 lei. Mai mult decât atât, reprezentanţii ANPC pot cere suspendarea activităţii firmei care face marketing înşelător. „În funcţie de caz, comisarii pot propune măsura de suspendare a activităţii până la încetarea practicii comerciale incorecte, situaţie în care la nivel de comisariat regional comisarul şef emite Ordin/Decizie de încetare a practicii comerciale incorecte”, mai spune şeful ANPC.
Astfel, consumatorul care observă că, în cadrul unei vânzări cu preţ redus, a fost victima unei practici comerciale incorecte, trebuie să se adreseze, în primul rând, operatorului economic, pentru a reclama această practică şi pentru a primi înapoi diferenţa de preţ. În cazul în care este refuzat sau nu primeşte niciun răspuns, clientul poate înainta o petiţie către Protecţia consumatorului, spune conducerea instituţiei.


Articole înrudite