14 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Parcul auto naţional a ajuns, în 2012, la aproape 4,5 milioane de unităţi, pe o piaţă unde Dacia deţine supremaţia, cu aproape o treime din total (circa 1,417 milioane unităţi), iar mărcile germane Volkswagen şi Opel închid podiumul, cu aproape un milion de unităţi, relevă rezultatele unui studiu întocmit de portalul auto.ro şi compania de consultanţă Daedalus Millward Brown.
Astfel, în ceea ce priveşte volumul parcului auto naţional, acesta însuma, la finele anului trecut, 4.485.148 unităţi, din care 31,6% aparţinea mărcii Dacia. Practic, în intervalul 2008-2012, s-a înregistrat o creştere de 27% a parcului auto din România, media anuală fiind de 6%.
Din totalul consemnat, mai mult de jumătate dintre maşini (55%) erau mai vechi de 10 ani, în paralel observându-se un proces de învechire continuă a parcului auto (de la 10 la 12 ani).
Conform studiului citat, cele mai multe autoturisme sunt cele cu vârsta cuprinsă între 6 şi 10 ani, în timp ce maşinile de până la cinci ani vechime reprezintă doar 15% din total.
În funcţie de mărcile preferate de către românii din mediul online, Volkswagen se află în top cu 15,2%.
De asemenea, din parcul auto românesc, cele mai multe maşini noi achiziţionate sunt, în prezent: Dacia (45%), Skoda (32%) şi Renault (27%). Totodată, ierarhia maşinilor rulate achiziţionate este condusă de Audi (93%), Opel (92%) şi BMW (91%).
Ponderea maşinilor second-hand este cea mai redusă în Bucureşti (69%) şi cea mai mare în Banat (peste 85%).
Şoferii sunt cei mai mulţumiţi de maşinile asiatice şi germane (Honda, Mazda şi Volvo), iar Citroen, Honda şi Volkswagen au cel mai bun punctaj la consumul în oraş, în timp ce Skoda, Honda şi Citroen conduc topul la capitolul consum în afara oraşului.


Articole înrudite