Strategia Guvernului are ca punct central producţia românească, o producţie cu femei antreprenor, cu femei manager, a declarat Costin Borc, viceprim-ministru şi ministru al Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri.
"Dacă cineva crede că o femeie nu poate să fie un antreprenor de mare succes, un director de multinaţională, cred că se înşeală şi cred că nu realizează adevăratul potenţial al femeilor antreprenor, care îşi aduc o contribuţie importantă la dezvoltarea economică şi, implicit, a României. Începem să vorbim de ceva vreme la Guvern de o strategie economică. Ne propunem o viziune economică despre încotro trebuie să meargă România şi această viziune are ca punct central producţia românească, o producţie oriunde şi o producţie cu femei antreprenor, cu femei manager'', a spus vicepremierul Borc, la evenimentul de lansare a cărţii „Forţa economică a femeilor”, ce cuprinde o analiză a implicării femeilor în business, dar şi 57 de interviuri cu femei de succes.
„Femeile românce sunt foarte bine reprezentate la Bruxelles şi sunt apreciate. Sunt convinsă că viaţa femeilor antreprenor nu este deloc simplă, mai ales dacă activează în domenii precum construcţiile sau arhitectura. Eu nu am un business. Mi-ar plăcea foarte mult. Probabil că în câţiva ani voi găsi o cale să mă dezvolt ca om de afaceri. Am câteva idei”, a spus, la rândul său, ministrul Finanţelor Publice, Anca Dragu, prezentă la acelaşi eveniment.
Peste o treime din antreprenoriatul românesc este de gen feminin. Sunt peste 245.000 de firme din România care sunt conduse de femei. Conform unei analize a Comisiei Naţionale de Prognoză, contribuţia femeilor la formarea Produsului Intern Brut a fost estimată la 42,6%, la sfârşitul anului 2014.