Comerţul online în România va ajunge anul aceasta la aproximativ 2,8 miliarde de euro, în creştere cu 35% faţă de 2016, peste estimarea iniţială de 2,5 miliarde de euro, informează Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) printr-un comunicat remis, recent.
"Evoluţia comerţului electronic din primele 9 luni ale anului, precum şi ţintele anunţate de magazinele online pentru cel mai important eveniment de shopping al anului, Black Friday, ne-au determinat să reevaluăm în creştere estimarea privind valoarea pieţei comerţului online în 2017, la 2,8 miliarde de euro", a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Magazinelor Online.
Anul trecut, comerţul online din România a crescut cu 38%, la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerţul electronic realizat de Global Ecommerce Association, plasând România pe primul loc în Europa, după rata de creştere, şi pe locul doi la nivel global după Australia, care a înregistrat un avans de 40%.
"Comerţul online are potenţial foarte bun de creştere. Dacă la avansul organic al acestei verticale putem miza şi pe o strategie naţională de digitalizare care să permită dezvoltarea serviciilor digitale pe suport pentru promovarea micilor afaceri online şi a comerţului electronic transfrontalier, dar şi pe iniţiative de dezvoltare a competenţelor digitale pentru cetăţeni, perspectivele vor fi chiar mai bune. Ne aşteptăm, de altfel, ca valoarea comerţului online să ajungă la 5 miliarde de euro până în 2020", a mai spus Florinel Chiş.
Conform indicelui DESI (Digital Economic and Society Index), calculat de Comisia Europeană, rata digitalizării economiei, inclusiv în ceea ce priveşte serviciile publice şi nivelul competenţelor digitale este cea mai redusă în România prin comparaţie cu celelalte ţări membre ale Uniunii Europene, dar cu potenţial uriaş de creştere. În februarie 2015, însă, România a adoptat Strategia Naţională privind Agenda Digitală pentru România 2020, în scopul îmbunătăţirii infrastructurii şi a serviciilor digitale în România, se menţionează în comunicat.
Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online şi un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.