Aproape 40% dintre antreprenorii români se implică direct în activităţile de marketing ale organizaţiei, iar 24% dintre manageri îşi promovează firma în special prin participarea la evenimente, potrivit unui studiu de specialitate, remis recent.
Datele acestui studiu relevă că liderii români, indiferent că sunt antreprenori sau manageri, apelează la imaginea proprie, ca instrument primordial în promovarea afacerii.
Cifrele din studiu arată că românii încep să înţeleagă un lucru esenţial: oricine poate avea brand personal, un concept din ce în ce mai răspândit, atât în rândul angajaţilor, cât şi în rândul angajatorilor. Iar într-un viitor nu prea îndepărtat, la procesul de recrutare vor sta faţă în faţă două branduri, unul ce reprezintă compania şi altul suficient de relevant la o căutare online pentru angajare.
"În ultimii cinci ani, am lucrat cu numeroşi antreprenori şi manageri, care au obţinut creşteri spectaculoase ale cifrei de afaceri şi poziţii mai bune în companii, pentru că s-au promovat în media ca specialişti credibili prin punerea strategică în evidenţă a calităţilor de lideri. Au înţeles că acest lucru e un avantaj competitiv major, pentru că oamenii au mai multă încredere în oameni decât în companii. Ceea ce facem noi, în mod unic, este să promovăm mesajele clienţilor noştri, la TV şi în publicaţiile online şi print, prin transformarea lor în ştiri, deci întotdeauna cu valoare de informaţie", explică Mihaela Tudor, PR Manager la Tudor Communication.
Accesul la noi oportunităţi şi crearea unei relaţii cu publicul ţintă sunt următoarele beneficii ale brandingului personal, recunoscute de liderii români, potrivit aceluiaşi studiu. Paradoxal sau nu, bărbaţii antreprenori (39%) sunt mai puternic implicaţi în dezvoltarea propriei imagini în interesul companiei decât femeile (34%), prin folosirea mai intensă a tuturor mijloacelor de promovare. În plus, bărbaţii pun mai mult accent pe imaginea personală pentru a se diferenţia de competitori, respectiv 25% dintre aceştia, comparativ cu femeile antreprenor, ce reprezintă doar 16%.
Pe de altă parte, din ce în ce mai mulţi angajatori îşi recrutează sau îşi studiază cu meticulozitate viitorii colaboratori din mediul online, fie că este vorba despre LinkedIn, Facebook sau Instagram. Imaginea, aşadar, face cât o mie de cuvinte şi la propriu şi la figurat, se arată în studiu, iar relevanţa dezvoltării propriei imagini poate face diferenţa dintre un job bine plătit şi un altul mediocru, ştiut fiind faptul că, oricât de impecabil ar fi CV-ul unei persoane, câteva fotografii sau cuvinte care nu surprind tocmai cele mai inspirate momente pot crea o imagine nedorită.
Studiul calitativ, obţinut de Tudor Communication, a fost realizat de compania specializată MKOR Consulting în luna iulie 2017, pe un eşantion format din 639 de lideri din România: 345 de antreprenori şi 294 de manageri din mediul business şi ONG-uri.