27 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Businessurile nou înfiinţate în statele Uniunii Europene crează anual patru milioane de locuri de muncă, iar IMM-urile reprezintă principalele entităţi furnizoare de job-uri. În acest context, oficialii UE văd antreprenoriatul ca o soluţie pentru reluarea creşterii economice şi pentru reducerea şomajului.
Pentru a creşte numărul afacerilor nou-înfiinţate, UE a adoptat, recent, un plan de măsuri care îşi propun să sprijine întreprinzătorii, dar şi să modifice cultura antreprenorială în Europa.
Educaţia antreprenorială
Studiile arată că între 15% şi 20% dintre elevii care participă la un program de simulare a unei microîntreprinderi în perioada liceului îşi vor deschide mai târziu propria întreprindere, un procent de trei până la cinci ori mai ridicat decât media populaţiei în general. De asemenea, educaţia antreprenorială universitară poate stimula întreprinderile de înaltă tehnologie şi cu creşteri puternice prin susţinerea ecosistemelor de afaceri, a parteneriatelor şi a alianţelor industriale.
Accesul la finanţare
Pe lângă consolidarea instrumentelor financiare existente, Comisia propune şi crearea unei pieţe europene pentru microfinanţare şi simplificarea structurilor de impozitare, pentru a le permite IMM-urilor să obţină fonduri prin investiţii private directe, precum mini-obligaţiuni sau prin “investitori providenţiali”.
Asistenţă pe timpul fazelor cruciale din ciclul de viaţă al întreprinderii
Potrivit studiilor citate de UE, aproximativ 50% dintre întreprinderi eşuează în primii cinci ani. În acest context, statele membre ar trebui să aloce mai multe resurse pentru a ajuta noile întreprinderi să treacă peste perioada critică. Un exemplu în acest sens este şi formarea în domeniul managementului, îndrumarea în domeniul cercetării şi dezvoltării, precum şi crearea de reţele cu alţi întreprinzători, cu furnizorii şi cu clienţii potenţiali.
Valorificarea noilor posibilităţi de afaceri ale erei digitale
IMM-urile cresc de două până la trei ori mai repede folosind Internetul. O puternică susţinere pentru întreprinderile recent înfiinţate, care se bazează pe Internet şi îmbunătăţirea competenţelor digitale, ajută atât întreprinzătorii din digital, cât şi întreprinderile tradiţionale.
Transferul simplificat al proprietăţii asupra întreprinderilor
Potrivit oficialilor UE, în fiecare an, aproximativ 450.000 de firme, cu 2 milioane de angajaţi, îşi schimbă proprietarul în Europa, ceea ce duce la pierderea a aproximativ 150.000 de firme şi 600.000 de locuri de muncă. De aceea, Comisia propune extinderea pieţelor pentru întreprinderi şi eliminarea barierelor din calea transferurilor transfrontaliere de întreprinderi.
O a doua şansă pentru întreprinzători după faliment
Majoritatea falimentelor sunt cauzate de un ciclu de plăţi întârziate sau altor probleme practice. Statisticile arată că cei care încearcă a doua oară să lanseze un nou business au mai mult succes. Prin urmare, Comisia Europeană a propus deplasarea accentului de pe lichidare, pe asistarea întreprinderilor în vederea depăşirii dificultăţilor financiare.
Oamenii ţintă pe care UE îi vrea antreprenori
Femeile - Acestea reprezintă doar 34,4% dintre lucrătorii independenţi din Europa, ceea ce arată că femeile au nevoie de mai mult sprijin pentru a deveni întreprinzătoare.
Cetăţenii în vârstă - Oamenii de afaceri pensionaţi dispun de cunoştinţe şi experienţă de business care ar trebui transferate generaţiilor următoare, care pot fi astfel ajutate să deschidă noi întreprinderi.
Imigranţii - De obicei, această categorie întâmpină dificultăţi pe piaţa muncii, iar exercitarea unei activităţi independente reprezintă o şansă pentru integrarea lor socială.
Şomerii - Sunt cei care ar trebui sprijiniţi prin formare, consiliere în afaceri şi mentorate.


Articole înrudite