Magazinele Enel din Ploieşti, Târgovişte, Buzău, Focşani, Galaţi şi Brăila vor fi închise luni, 21 iunie, zi liberă legală, iar serviciul de call center va fi disponibil numai pentru transmiterea indexului.
În celelalte zile, acestea vor funcţiona după programul obişnuit.
Accesul în magazine poate fi făcut inclusiv pe baza unei programări telefonice, apelând 021.9977 şi apăsând tasta 5 (apel cu tarif normal având programul de funcţionare de mai jos). Scopul acestui serviciu este de a creşte gradul de confort al clienţilor şi, în acelaşi timp, de a le pune la dispoziţie servicii de furnizare a energiei în condiţii de siguranţă, în contextul pandemiei COVID-19.
Cea mai mare parte a operaţiunilor pot fi realizate prin canale digitale (site-ul www.enel.ro şi/sau contul MyEnel) sau telefonic şi nu necesită deplasarea în magazinele Enel. De aceea, recomandăm clienţilor să folosească în continuare opţiunile digitale de comunicare, de primire şi de plată a facturii, precum şi contractarea online.
Astfel, clienţii au la dispoziţie două variante simple pentru a primi factura electronică, imediat ce a fost emisă: pe mail sau prin sms, sau pot opta pentru descărcarea copiei facturii de aici.
Pentru a trimite indexul pentru electricitatea consumată, pe lângă secţiunea Index din cadrul aplicaţiei MyEnel, clienţii pot apela (în timpul perioadei de telecitire specificată pe factură) numărul de telefon gratuit 0800.07.08.09 sau numărul cu tarif normal 021.9977. Pentru a trimite indexul pentru consumul de gaze naturale, clienţii pot suna la numărul gratuit 0800.07.07.01, tasta 1, sau la numărul cu tarif normal 021.9977, în cazul în care distribuitorul lor este Delgaz Grid sau Progaz P&D (între 22 şi 26 ale fiecărei luni).
Pentru a intra în contact cu un consultant Enel, clienţii pot utiliza următoarele numere de telefon: 021 9977 (cu tarif normal, apelabil din România), de luni până vineri, în intervalul 8:00 – 20:00, şi sâmbătă, între 8:00 – 13:00 sau 004.0372.43.64.36 (număr apelabil din străinătate). La aceste numere clienţii pot avea acces la informaţii despre facturi şi sold, despre contract, pot fi activate servicii, precum factura electronică şi altele.
Pentru a evita riscurile asociate unui drum la magazin sau la diverse puncte de plată, clienţii pot alege să utilizeze aplicaţia MyEnel, care poate fi activată cu uşurinţă fie online, pe my.enel.ro, fie prin descărcarea aplicaţiei pentru telefonul mobil în mod gratuit, de pe App Store sau Google Play.
Prin intermediul MyEnel, clienţii pot primi şi plăti facturile de energie electrică sau gaze naturale, îşi pot înregistra indexul sau verifica suma de plată. De asemenea, în aplicaţia MyEnel, în secţiunea Contractare Rapidă, sunt disponibile ofertele comerciale, astfel că atât clienţii existenţi, cât şi cei potenţiali au posibilitatea de a transmite online solicitări de încheiere a unui contract de furnizare de energie electrică sau de gaze naturale şi/sau servicii cu valoare adăugată cum ar fi asistenţă tehnică, Enel Asistenţă, Enel Asistenţă +, Enel Asistenţă Gaz, Enel Asistenţă Gaz+, precum şi alte bunuri şi servicii disponibile în oferta Enel atât împreună cu un produs de energie, cât şi individual.
În cazul în care clienţii doresc în continuare să efectueze plata în numerar, este recomandată utilizarea automatelor de plată de tip self-pay, amplasate în reţelele de magazine Profi, Auchan, Mega Image, Carrefour, Kaufland, precum şi în unele magazine alimentare.
Alte variante pentru achitarea facturii mai sunt: ATM–uri (bancomate), debit direct, internet sau transfer bancar. Detalii despre partenerii bancari şi comerciali ai Enel se regăsesc pe factura de energie electrică/gaze naturale, informează Biroul de presă Enel România.