Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Galaţi aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că cererile privind eliberarea certificatelor de rezidenţă fiscală pentru persoanele juridice şi fizice rezidente în România, cererile privind eliberarea certificatelor privind atestarea impozitului plătit în România de către persoanele nerezidente şi cererile referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea desfăşurării activităţii în România de către sediul permanent/sediul permanent desemnat al unei persoane juridice străine pot fi depuse de către solicitanţi şi electronic, prin portalul e-guvernare.ro şi prin Spaţiul Privat Virtual.
Cererile prevăzute de O.M.F.P nr. 583/2016, cu modificările şi completările ulterioare:
- Z01 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenţă fiscală pentru persoane juridice rezidente în România;
- Z03 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenţă fiscală pentru persoane fizice rezidente în România;
- Z05 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenţă fiscală pentru persoane fizice rezidente în România care desfăşoară activitate independentă;
- Z07 - Cerere pentru eliberarea certificatului de rezidenţă fiscală pentru persoane rezidente în România;
- Z09 - Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane juridice străine;
- Z11 - Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente;
- Z13 - Cerere referitoare la eliberarea certificatului privind atestarea desfăşurării activităţii în România de către sediul permanent/sediul permanent desemnat al unei persoane juridice străine, pot fi descărcate de pe site-ul ANAF, secţiunea Servicii Online/Declaraţii electronice/Descarcare declaraţii sau prin accesarea link-ului https:static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii_original.htm.
Cererile transmise electronic de solicitanţi se depun în format PDF cu XML ataşat, la care se anexează o arhivă ZIP, care nu poate depăşi 5 MGB şi care conţine formularele certificatelor prevăzute de lege, în format PDF, JPEG sau TIFF.
Transmiterea certificatelor de rezidenţă fiscală de către organele fiscale către persoanele înregistrate în Spaţiul Privat Virtual se face exclusiv electronic.
Pentru completarea şi depunerea cererilor privind eliberarea certificatelor de rezidenţă fiscală contribuabilii pot solicita sprijin organelor fiscale astfel:
- apelând Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor - Call - center, la numărul de telefon 031.403.91.60;
- prin e-mail, accesând Formularul de contact disponibil pe portal https://www.anaf.ro/asistpublic/ şi în serviciul Spaţiul Privat Virtual.