Pentru prima oară în ultimii ani de zile, contractul privind transportul angajaţilor fostului colos siderurgic a fost semnat doar pentru o perioadă de 3 luni de zile de către conducerea Combinatului, noua înţelegere fiind valabilă de la 1 iunie. Transportul siderurgiştilor ar urma să fie asigurat de către doi operatori, principalul fiind ca şi până acum societatea locală Transurb, şi după noi reguli care ar urma să micşoreze costurile aferente transportului angajaţilor, dar a căror punere în practică ar putea conduce la început la apariţia unor disfucţionalităţi în transport. Dacă prevederile contractelor semnate până acum de către ArcelorMittal Galaţi referitoare la transportul angajaţilor erau valabile pe o perioadă de un an de zile, de data aceasta contractul a fost parafat doar pentru o perioadă de 3 luni, urmând să fie aplicate o serie de noi reguli în ceea ce priveşte transportul angajaţilor. Reamintim că prevederile vechiului contract privind transportul au fost prelungite în ultimele două luni, în condiţiile în care la nivelul ArcelorMittal Galaţi ar fi trebuit să fie aplicat un nou contract începînd cu data de 1 aprilie. În urma finalizării negocierilor dintre reprezentanţii conducerii ArcelorMittal Galaţi şi cei ai operatorilor care au dorit să asigure transportul şi au îndeplinit condiţiile stabilite de către administraţia fostului colos siderurgic, a fost semnat la sfârşitul săptămânii trecute un nou contract.
Directorul general al Transurb, Genica Totolici, ne-a declarat că reprezentanţii ArcelorMittal Galaţi au semnat vineri noul contract legat de transportul angajaţilor, societatea locală de transport public local urmând să fie principalul operator care asigură acest serviciu.
Siderurgiştii vor şi abonament gratuit
Reprezentanţii Combinatului ar dori ca Primăria Galaţi să subvenţioneze o parte din contravaloarea transportului siderurgiştilor sau să fie asigurat transportul gratuit până la poarta principală a unităţii, aducând ca argument faptul că şi angajaţii unităţii sunt locuitori ai oraşului, însă subvenţionarea din bugetul public a transportului rămâne decamdată doar la stadiul de intenţie.
„Din câte am înţeles, reprezentanţii ArcelorMittal Galaţi au discutat cu reprezentanţi ai Primăriei Galaţi pe tema subvenţionării de către municipalitate a transportului angajaţilor Combinatului, dar nu s-a ajuns la un acord pe acest subiect, fiind necesară şi adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local în acest sens”, ne-a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici.
Reamintim că o parte din contravaloarea abonamentului de transport a unui siderurgist este suportată din bugetul Combinatului, diferenţa fiind achitată de către angajaţi. Discuţiile privitoare la subvenţionarea transportului de către municipalitate nu sunt noi, în anii precedenţi unele sindicate din Combinat susţinând faptul că pentru suma plătită din buzunar pentru transportul la locul de muncă cu ajutorul curselor tip convenţie fiecare angajat ar fi îndreptăţit să beneficieze de un abonament gratuit pe o linie de transport public în comun în oraş, demers care nu a avut succes în faţa conducerii Primăriei Galaţi şi implicit nici a aleşilor locali.
Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile în condiţiile în care noul contract este valabil timp de 3 luni şi dacă doleanţa privitoare la subvenţionarea de la bugetul local a transportului siderurgiştilor va primi undă verde din partea factorilor de răspundere. Reamintim că de la privatizarea Combinatului, administraţia fostului colos siderurgic a beneficiat de o serie de facilităţi din partea statului român, ultimele doleanţe în acest sens fiind legate de scăderea preţului energiei electrice sau amănarea liberalizării preţului gazelor naturale, care au fost aduse la cunoştinţa actualului guvern Ponta care prin reprezentanţii săi a promis că se vor face demersuri potrivit legii pentru sprijinirea unităţii, a cărei activitate trebuie să fie competitivă. Guvernul Ponta a luat unele măsuri deja în urma solicitărilor făcute de către administraţia ArcelorMittal Galaţi.