Acest lucru l-am putea spune dacă ţinem cont de faptul că troleibuzele care circulă acum în Galaţi folosesc fire de contact aerian instalate în perioada 1985-1989, iar în ultimii 25 de ani nu a fost schimbat nici măcar un metru, deşi unele sunt destul de uzate. Cumpărarea a 14 troleibuze noi, lucru care ar putea deveni realitate dacă BERD va da săptămâna viitoare undă verde în acest sens Primăriei Galaţi, acordând împrumutul necesar achiziţiei, este o veste bună doar pe jumătate. Şi asta deoarece, potrivit directorului general al Transurb, Genica Totolici, cumpărarea troleibuzelor ar presupune şi cumpărarea a 50 de kilometri de cablu de cupru, pentru firele de contact cu ajutorul cărora se deplasează troleibutzele în oraş. „Actualul fir de contact pe care îl folosim este bun, însă în multe locuri este uzat şi este normal să fie aşa dacă ţinem cont că a fost urcat în perioada 1985-1989, iar de atunci nu a mai fost înlocuit niciun metru. Sunt zile când apar defecţiuni la firul de contact şi echipele Transurb trebuie să intervină pentru a remedia deficienţele. În opinia mea, cumpărarea a 50 de kilometri de cablu de cublu ar costa circa jumătate milion de euro”, ne-a declarat directorul general al Transurb.