15 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Primăria Galaţi a transmis duminică un comunicat de presă în care anunţă că mai multe asociaţii sunt administrate de persoane care nu au obţinut un atestat, potrivit legii, acest lucru fiind însă comunicat public şi acum câteva luni. În mod paradoxal, responsabilii din cadrul instituţiei nu au dat amenzi acelor asociaţii, care ar putea ajunge la 4.000 de lei. Întrebat dacă în intervalul de câteva săptămâni scurs între trimiterea celor două comunicate a fost dată vreo sancţiune de către cei din Primărie responsabili să se ocupe cu verificarea asociaţiilor, purtătorul de cuvânt al Primăriei, Mihai Costache, ne-a declarat că nu a fost aplicată nicio sancţiune.
Nereguli, nereguli...
„Primăria Municipiului Galaţi informează că persoanele fizice care doresc să obţină calitatea de administrator de imobile se pot înscrie pentru examenul de atestare care va fi organizat în luna aprilie. Depunerea dosarelor se poate face până pe data de 12 aprilie 2013, la sediul Centrului de informare a cetăţeanului, din strada Fraternităţii nr 1. Precizăm că certificatul de absolvire a cursurilor de administrator imobile nu este echivalentul şi nu înlocuieşte atestatul de administrator imobile, atestat care nu poate fi eliberat decât de municipalitate şi doar în urma obţinerii unor note de minimum 7 la un examen de atestare precum cel anunţat pentru luna aprilie”, se arată în comunicatul de presă remis duminică de către reprezentanţii Primăriei.
În comunicat se mai arată că la ora actuală, conform datelor Serviciului Asociaţii de Proprietari al Primăriei, în Municipiul Galaţi sunt 172 de asociaţii administrate de 135 de persoane care nu deţin un atestat obţinut în urma unui examen, 18 dintre acestea administrând câte două asociaţii, şapte administrând câte trei şi o persoană fără atestat administrând patru asociaţii.
„Cele 172 de asociaţii care au administratori neatestaţi au în componenţă 22.543 de apartamente şi cumulau datorii, la nivelul lunii februarie, doar către Apaterm, de 45,4 milioane de lei, din care penalităţile reprezintă 21,9 milioane. Reamintim preşedinţilor acestor asociaţii că au obligaţia să angajeze în funcţia de administrator doar persoane care deţin atestatul de administrator imobile eliberat de municipalitate în urma obţinerii unor note de minimum 7 la examenul de atestare. Amenda pentru nerespectarea acestei obligaţii impuse de lege poate ajunge la 4.000 de lei. De asemenea, precizăm că fiecare dintre administratorii neatestaţi urmează să primească, în scris, cu confirmare de primire, o invitaţie de a se înscrie pentru examenul de atestare din luna aprilie”, se mai arată în comunicatul de presă remis de Primăria Galaţi .
Şeful Serviciului de control al asociaţiilor de locatari, pus pe liber
Surse din cadrul Primăriei Galaţi ne-au declarat că în cadrul zilei de ieri au fost semnate o serie de decizii de schimbare din funcţie a unor persoane cu funcţii de conducere în cadrul instituţiei, acest lucru survenind după ce a fost făcută publică o sinteză a raportului de audit comandat de Primărie şi după ce vineri, la congresul judeţean al PSD, au fost lansate atacuri dure la adresa primarului Stan. Potrivit informaţiilor noastre, unul dintre şefii care ar fi fost schimbaţi ar fi chiar şeful Serviciului de control al asociaţiilor de locatari, Dragoş Grăjdeanu.


Articole înrudite