Tribunalul Galaţi a cerut mai multe relaţii de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi înainte de a pronunţa o soluţie în dosarul unui profesor de matematică judecat pentru luare de mită. Dascălul predă la un liceu tehnologic din judeţ şi a ajuns în atenţia procurorilor după ce ar fi cerut în mod repetat bani de la un elev pentru a-i da notă de trecere.
Povestea a început în luna iunie 2014, când un gălăţean a formulat plângere penală împotriva profesorului Valentina Gurău sub acuzaţia de luare de mită. Bărbatul susţine că în urma discuţiilor cu prietena sa, G.F., a aflat că dascălul îi pusese note foarte mici la Matematică, iar profesoara i-ar fi spus „de ce să nu contribuie şi ea ca toţi ceilalţi!”, cerându-i apoi să-i aducă 500 de lei într-un plic alb pentru a-i da o notă de trecere. Anchetatorii au constatat că G.F. era foarte aproape de a fi lăsată corigentă la materia amintită, dar la celelalte discipline nu avea astfel de probleme. Prietenul lui G.F. s-a interesat şi a aflat, conform poliţiştilor, că profesorul Valentina Gurău făcuse o practică din a pune note mici elevilor, condiţionând apoi promovarea şcolară a acestora de plata unor sume de bani.
Procurorii au obţinut autorizaţie pentru înregistrarea audio-video a întâlnirii dintre denunţător şi Valentina Gurău, marcând şi banii pe care aceasta din urmă să-i primească cu menţiunea „Mită.18.06.2014”. Dascălul a fost surprins ulterior cu banii asupra sa, însă a susţinut că este victima unei înscenări, dar rămâne de văzut ce vor spune şi martorii legat de acest lucru. Valentina Gurău le-a spus anchetatorilor că a primit banii de la denunţător, care este un fost elev şi ar fi dorit astfel să îi mulţumească pentru că l-a ajutat de mai multe ori. Bărbatul a negat însă că ar fi fost elevul profesorului în cauză şi că ar fi fost ajutat sau consiliat de acesta. Valentina Gurău lucrează de 24 de ani la un liceu tehnologic din judeţ, instituţie şcolară la care a fost şi director, dar a activat pentru o perioadă şi ca metodist la Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi.