17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Primăria promite că scăpăm de înghesuiala de la Autoritatea Tutelară
Primăria promite că scăpăm de înghesuiala de la Autoritatea Tutelară

Acum aproape două luni am primit pe adresa redacţiei o sesizare referitoare la spaţiul inadecvat al Serviciului de autoritate tutelară şi protecţie a persoanelor cu handicap din cadrul Primărie Galaţi, la care am căutat să găsim un răspuns.
„Precum cred că ştiţi, la naşterea copilului se primeşte o alocaţie de la stat. Actele trebuie depuse la Autoritatea Tutelară. Foarte greu găseşti această uşă, dar când o găseşti te loveşti de câteva probleme: program foarte scurt cu publicul (9:00 - 12:00 de luni până joi); spaţiu foarte mic pentru aşteptare (de fapt un hol fără scaune pentru bătrâni sau pentru persoane cu handicap şi fără acces la toaletă; există doar una, dar e destinată doar angajaţilor, pentru că doar ei au puterea şi cheia; ca să primeşti ceva informaţii sau/şi documente trebuie să te înghesui printre oameni; în caz de incendiu... Doamne ajută!”, ne-a scris cititorul nostru.
Am trimis sesizarea şi municipalităţii, de la care am primit acum un răspuns oficial, prin poştă, în care sunt lămurite anumite aspecte, dar nu toate: ”Vă comunicăm că spaţiul unde îşi desfăşoară activitatea Serviciul Autoritate Tutelară şi Asistenţa Persoanei cu Handicap a fost repartizat în urma retrocedării spaţiului situat în Pacul «Eminescu» după darea în folosinţă a parterului blocului A4, situat în strada Traian nr. 93. Serviciul Autoritate Tutelară şi Asistenţa Persoanei cu Handicap urmează să schimbe destinaţia biroului de relaţii cu publicul în biroul din latura de nord, cu acces prin holul comun cu Serviciul de Stare Civilă”. Deci s-ar putea spune că semne bune anul are.
Despre faptul că cei care aşteaptă nu au scaune în sala de aşteptare, în condiţiile în care cetăţenii care se adresează acestui serviciu sunt în mare parte bâtrâni şi persoane cu handicap, se precizează: ”Beneficiarii sunt invitaţi şi ascultaţi în interiorul biroului, au loc pe scaune, faţă în faţă cu funcţionarul public”. Aceste precizări sunt greu de calificat, de vreme ce cititorul nostru reclamă spaţiul şi condiţiile de aşteptare şi nu momentul în care are loc întâlnirea cu funţionarul. Despre celelalte aspecte sesizate de cititorul nostru, Primăria informează că programul cu publicul este scurt deoarece în intervalul orar 12,00 - 16,30 funcţionarii au program de teren şi de redactare a rapoartelor de anchetă şi a altor instrumente de lucru utilizate de Serviciu. În privinţa activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor, instituţia ne asigură că sunt respectate toate prevederile legislative în domeniu.


Articole înrudite